۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۲۴۵۱۰۸
معاون امور بین الملل حوزه های علمیه:

تقریب مذاهب با تبلیغ دین منافاتی ندارد

خبرگزاری رسا ـ معاون بین الملل حوزه های علمیه، به دو محور اساسی تبلیغ مکتب اهل بیت(س) پرداخت و افزود: عده ای فکر می کنند، که تقریب و وحدت مذاهب اسلامی با تبلیغ اسلام منافات دارد که این نوع تفکر نوعی توهم است.
حجت الاسلام زماني معاون بين الملل حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام زمانی، معاون بین الملل حوزه های علمیه، در دیدار با مسؤولان و اساتید دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) با اشاره به کمبود نیروهای متخصص در راستای تعامل با ادیان و دیگر مذاهب اظهار داشت: افراد متخصص در این امر باید دانش و روش لازم را جهت تعامل با دیگران داشته باشند.

 

وی با بیان این که برای تبلیغ مکتب اهل بیت(ع) برای دیگر مذاهب نباید از ادبیات تند و خشونت استفاده شود، گفت: اسلام دینی است که اهانت و توهین به دیگران را امری ناپسند می داند.

 

حجت الاسلام زمانی با بیان این که ادبیات خشک و فاقد جذابیت نمی تواند تأثیری در جذب مخاطب داشته باشد، اظهار داشت: یک مبلغ اگر با ادبیات جذاب به همراه محبت و احترام و با تکیه بر اصول روانشناسی به تبلیغ بپردازد می تواند در کار خود موفق باشد.

معاون بین الملل حوزه های علمیه جاذبه های تبلیغی را مسأله ای مهم دانست و افزود: این جذابیت ها و اهمیت آموزش، مسأله ای است که باید مورد توجه مراکز آموشی قرار گیرد.

 

وی با بیان این که در آماری که سال 2000 از سوی سازمان ملل منتشر شد، دین اسلام بیشترین استقبال را از سوی مردم جهان داشته است، اظهار داشت: اگر استقبال به دین اسلام با همین سرعت پیش رود در 100 سال آینده نخستین دین در جهان، اسلام خواهد بود.

 

معاون بین الملل حوزه های علمیه با بیان این که سید حسن نصرالله طلبه ای در قم بود و امروز رهبری مقاومت در لبنان را به عهده دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 10 هزار طلبه خارجی در قم در حال تحصیل هستند که در آینده هر کدام مبلغی برای مکتب تشیع در کشور خود خواهند شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین زمانی با اشاره به شعیه های حوزه علمیه در بیش از 60 کشور دنیا اظهار داشت: آشنایی با اسلام و گرویدن به این آیین راستین از سوی مردم جهان به سرعت در حال شتاب است.

 

معاون بین الملل حوزه های علمیه با تأکید بر آمادگی همکاری معاونت بین الملل حوزه های علمیه با دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) خاطرنشان کرد: شخصیت های برجسته ای با معاونت بین الملل حوزه علمیه در تماس هستند و می توانند با دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) نیز ارتباط برقرار کنند و این دانشگاه از دانش آنان استفاده کند.

 

سکوت با وحدت در تضاد است

وی به دو محور اساسی تبلیغ مکتب اهل بیت(ع) پرداخت و افزود: عده ای فکر می کنند، که تقریب و وحدت مذاهب اسلامی با تبلیغ اسلام منافات دارد که این نوع تفکر نوعی توهم است؛ چرا که تبیین معارف لازمه وحدت پایدار است.

 

حجت الاسلام و المسلمین زمانی، با نفی نظریه ای مبنی بر «اعتقاد به وحدت و تقریب، مانع از نشر فضایل و معارف اهل بیت(ع) است» گفت: لازمه وحدت حقیقی اسلام و تقریب علمی نشر فضایل و واقعیت های اسلامی است.

 

معاون بین الملل حوزه های علمیه با بیان این که سکوت با وحدت در تضاد است، اظهار داشت: پنهان کردن، وحدت ظاهری است و وحدت واقعی آن زمان اتفاق می افتد که با شناخت کامل هر دو طرف معتقد به همکاری شوند./9464/پ202/ش

ارسال نظرات