۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۲۴۵۱۸۵

تبیین نقش و جایگاه زنان در انقلاب اسلامی در سنگال

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ایام الله دهه فجر، نقش و جایگاه زنان در انقلاب اسلامی در قالب نشستی یک روزه در محل رایزنی فرهنگی کشورمان در سنگال تبیین شد.
نشست نقش زنان در انقلاب اسلامي در محل رايزني فرهنگي ايران در داكار

 

به گزارش خبرگزاری رسا، به مناسبت فرارسیدن ایام الله دهه فجر، نشست «نقش زنان در انقلاب اسلامی» در محل رایزنی فرهنگی ایران در داکار برگزار شد.


این برنامه به همت رایزنی فرهنگی ایران در سنگال و همکاری اتحادیه زنان مسلمان سنگال با هدف بررسی نحوه تعامل زنان سنگال با زنان فعال ایرانی در عرصه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی اجرا شد.


در این مراسم نزدیک به 100 نفر از بانوان نخبه و رؤسای انجمن‌های مردم‌نهاد که عضو اتحادیه زنان مسلمان سنگال است به طرح دیدگاه‌های خود در زُمره راهکارهای نزدیکی هرچه بیشتر و ارتباط بین زنان دو کشور پرداختند.


در بخشی دیگر، حسن ذاکری رایزن فرهنگی کشورمان حول مسائل انقلاب و نقش بی بدیلی که زنان از دوران شکل‌گیری، اوج و پیروزی انقلاب ایفا کردند، به ایراد سخنرانی پرداخت.


وی ادامه داد: پس از 36 سال از گذشت پیروزی انقلاب اسلامی، امروزه شاهد نهادینه شدن و حضور پر رنگ‌تر و غیر قابل باور زنان ایرانی در تمامی عرصه‌ها هستیم.


گفتنی است، این مراسم با قرائت پیام مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و شمال آمریکا و همچنین بیان اوضاع کنونی جهان اسلام پایان یافت./994/ب101/د

ارسال نظرات