۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۲۴۵۱۹۶
مسؤول بخش فرهنگی جنبش امل لبنان تأکید کرد؛

گفت‌وگوهای حزب الله و جریان المستقبل سهم به سزایی در حل مشکلات لبنان دارد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بخش فرهنگی جنبش امل لبنان تأکید کرد که گفت‌وگوهای برگزار شده بین حزب الله و جریان المستقبل لبنان سهم به سزایی در حل مشکلات سیاسی لبنان دارد.
شيخ حسن عبدالله، مسؤول فرهنگي جنبش امل لبنان



به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسن عبدالله، مسؤول بخش فرهنگی جنبش امل لبنان در مراسمی که امروز در منطقه الصرفند برگزار شد، ایجاد یک جامعه به هم پیوسته و در هم تنیده را در برهه کنونی بسیار حائز اهمیت خواند و گفت: انسجام و همسبتگی ملی جز در پرتو گفت‌وگو و تعامل قابل تحقق نیست.

 


وی با اشاره به اینکه مذاکره نقطه بنیادین حل مشکلات است، گفت: گفت‌وگو بین حزب الله و جریان المستقبیل لبنان سهم به سزایی در خروج از بحران سیاسی این کشور دارد.

 

این عالم لبنانی رعایت ادبیات و اخلاق سیاسی را لازمه یک گفت‌وگوی سازنده برشمرد و اظهار داشت: گفت‌وگویی که در آن اصول و قواعد گفت‌وگو و احترام متقابل رعایت نشود موجب ایجاد تشنج و بحران های بیشتر می‌‍شود.

 

حجت الاسلام حسن عبدالله خاطرنشان ساخت: وجود اختلاف بین طرفین امری طبیعی است اما نباید این اختلافات بر سر ضوابط، اصول و هویت لبنان باشد. لبنان در نهایت متعلق به همه مردم این کشور است و در نتیجه همگان باید در راستای شکوفا کردن آن تلاش کنند.

 

وی در پایان خواستار توجه علمای جهان اسلام به گفتمان معتدل اسلامی شد و افزود: مراجع دینی جهان اسلام باید نقشه راه کامل و جامعی را برای مقابله با انحرافات عقیدتی که به نام اسلام موجب کشته شدن مسلمانان بسیاری میشود، رسم کنند.

 

گفتنی است حزب الله و جریان المستقبل لبنان روز گذشته دور پنجم گفت‌وگوهای خود را که در راستای حل اختلافات داخلی این کشور و انتخاب رییس جمهور آینده لبنان است را برگزار کردند./983/ب902/ک

ارسال نظرات