۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۲۴۵۲۹۲

450 تشکل قرآنی در آذربایجان‌شرقی فعالیت می کنند

خبرگزاری رسا ـ 450 تشکل قرآنی در استان فعالیت می کنند که از این تعداد 85 مورد در مؤسسات قرآنی و بقیه در خانه های قرآنی شهری و روستایی فعالیت دارند.
قرآني

حجت الاسلام حمید حسن‌جهان، رییس دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: هم اکنون 342 خانه قرآن در شهرها و روستاهای استان زیر نظر تبلیغات اسلامی در زمینه آموزش قرائت، حفظ و مفاهیم قرآن فعالیت می‌کنند.

 


وی ادامه داد: طبق تفاهم نامه ای که میان وزارت کشور، سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور و سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان دارالقرآن الکریم منعقد شده، حمایت از گسترش فعالیت های قرآنی در شهرها و روستاها جزو تعهدات وزارت کشور و شناسایی، ساماندهی و پشتیبانی نرم افزاری از فعالیت خانه های قرآن جزو تعهدات دارالقرآن الکریم است.

 


حجت الاسلام حسن‌حهان با بیان این‌که بیش از 120 برنامه به همت کمیته قرآنی ستاد دهه فجر آذربایجان ‎شرقی برگزار می‌شود، اظهار داشت: برگزاری 70 محفل انس با قرآن، 19 مسابقه قرآنی، 15 همایش قرآنی، 10 کرسی تلاوت و 6 مراسم تجلیل از فعالان قرآنی از اهم برنامه ها در دهه فجر است.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که بیش از 40 هزار نفر دانش آموز در استان در موسسات و خانه های قرآنی مشغول یادگیری و آموزش قرآن هستند، تصریح کرد: از این تعداد 24 هزار نفر در نیمه اول سال جاری و 16 هزار نفر نیز در نیمه دوم سال مشغول آموزش قرآن شده اند.

 


رییس دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که امسال برای نخستین بار در کشور خیمه های قرآنی در میان عشایر استان برگزار شد، ادامه داد: 450 تشکل قرآنی در استان فعالیت می کنند که از این تعداد 85 مورد در مؤسسات قرآنی و بقیه نیز در خانه های قرآنی شهری و روستایی آموزش های قرآنی را ارایه می کنند.

 


حجت الاسلام حسن جهان با اشاره به برگزاری 29 دوره تربیت معلم قرآن با حضور 700 شرکت کننده در نیمه اول امسال در سطح استان، یادآوری کرد: این دوره ها شامل 19 دوره تربیت معلم روخوانی، چهار دوره تربیت معلم مفاهیم، چهار دوره تربیت معلم پیش دبستانی، یک دوره تربیت معلم تجوید و یک دوره صوت و لحن است.

 


وی با بیان این‌که هم اکنون 350 نفر حافظ کل قران در استان وجود دارد که از این تعداد 100 نفر در مقطع شکوفه ها و بقیه در مقطع بزرگسالان هستند، گفت: مراسم تجلیل از چهره های شاخص قرآنی و تشکل های قرآنی نیز در اسفند امسال در تهران برگزار خواهد شد.

 


رییس دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی یادآور شد: در این آیین از این استان نیز از استاد محرم زاده از مراغه به عنوان استاد برتر قرآنی، مؤسسه جامعه القرآن کریم تبریز و خانه قرآنی مائده هشترود تجلیل خواهد شد./935/ت302/ب4

ارسال نظرات