۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۲۴۵۴۱۳
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان سمنان:

حوزه‌های علمیه خاستگاه اصلی انقلاب اسلامی ایران است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان با بیان اینکه حوزه های علمیه خاستگاه اصلی انقلاب اسلامی ایران محسوب می‏شود، گفت: امام خمینی(ره) فریاد تشکیل حکومت مردم سالاری دینی را از حوزه های علمیه به گوش جهانیان رساند.
حجت الاسلام والمسلمين محمود شکري حجت الاسلام والمسلمين محمود شکري

حجت‏الاسلام والمسلمین محمود شکری در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان با محوریت نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی، ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر با تأکید بر اینکه آرمان‏ها و دستاوردهای انقلاب باید در سطح ملی و فراملی تبیین شود، اظهار اظهار داشت: یکی از راهکارهای احیای آرمان ها و ارزش‌های دوران غرور آفرین انقلاب اسلامی توجه و تبیین دستاوردهای آن است.

 

وی با اشاره به مهمترین رهاوردهای انقلاب که همان«استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» است، تصریح کرد: وقتی از آزادی سخن به میان می‏آید نباید اینگونه به ذهن متبادر شود که منظور از آن بی بندباری است که جامعه مدنی غرب مروج آن است؛ بلکه منظور آزادی‏های اساسی انسان است که اسلام بهترین تبیین کننده و تفسیرگر آن است.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان سمنان با اشاره به یکی دیگر از رهاوردهای انقلاب یعنی استقلال ایران اسلامی و قطع وابستگی کشور از بیگانگان، اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که می تواند مدعی استقلال باشد؛ چرا که این امر را در طول سال های بعد از پیروزی انقلاب به جهانیان اثبات کرده‏ایم و به صراحت بر سر بیگانگان فریاد زده‏ایم که هیچ اجنبی حق دخالت در امور کشورمان را ندارد.

 

حجت‏الاسلام شکری با اشاره به ناتوانی رژیم شاهنشاهی در تصمیم گیری حتی در کوچک‌ترین و جزئی‌ترین مسائل اظهار داشت: محمدرضا شاه بدون اذن و اجازه دولتمردان غربی دست به هیچ کاری نمی‏زد و در حوزه‌های مختلف داخلی و خارجی همواره دست به دامان غربی‌ها و حتی سفرای آنها در داخل کشور می‏شد و حال آنکه این رفتار خارکننده برای ملتی با سابقه تاریخی چندین‌هزارساله ننگ و ذلت محسوب می شود.

 

وی با بیان اینکه مردم انقلابی ایران با رهبری هوشمندانه امام خمینی(ره) به هر آنچه ذلت، خواری و وابستگی بود، با انقلابی که از آن به‌عنوان معجزه قرن یاد می‏شود، پایان دادند، گفت: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران علی‌رغم تمامی تهدیدها، فشارها و تحریم‏ها در اوج عزت، اقتدار و استقلال در مقابل زیاده‌خواهی‌های نظام سلطه ایستاده و به رشد و پیشرفت روز افزون خود ادامه می‌دهد.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان در ادامه با اشاره به نقش کلیدی روحانیان در پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران تصریح کرد: همه اقشار از کارگر، کارمند، کشاورز، روستایی، شهری، فقیر و غنی، دانشجو و دانش‌آموز در پیروزی انقلاب اسلامی مشارکت داشتند و طلاب و روحانیان نیز به‌عنوان هدایت‌گران این نهضت دینی، همچون تمامی دوره‌ها و زمان‏ها نقش بی‏نظیری در این افتخارآفرینی داشته‏اند.

 

حجت‏الاسلام شکری با بیان اینکه  تئوری ولایت فقیه، گفتمان طلاب و روحانیان است، خاطر‌نشان کرد: روحانیان و طلاب حوزه‏های علمیه نه تنها نقش بسیار مؤثری در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند، بلکه در دوران دفاع مقدس نیز با تقدیم بیش از چهار هزار شهید از جامعه روحانیت، نقش بی بدیل خود را در تداوم و استمرار انقلاب نشان دادند.

 

وی با گرامیداشت یاد و خاطره علما و روحانیان نامداری که در زندان‌های ساواک، پیش از پیروزی انقلاب شهد شیرین شهادت را نوشیدند، گفت: اسلام بدون روحانیت مفهوم و معنا ندارد؛ بنابراین باید نقش روشنگری، تبلیغی و هدایتگری دینی طلاب، روحانیان و علمای بزرگوار در دوران پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی و پس از آن، بیش از پیش در جامعه تبیین شود/977/ت302/ب6

ارسال نظرات