۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۲۴۵۴۴۸
عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا:

شعارمرگ بر آمریکا و اسرائیل مبتنی بر قرآن و روایات است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ماندگاری با تأکید بر لزوم حضور تمام مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: قرآن کریم می فرماید باید در برابر طاغوت قیام کرد و احادیثی هم در این خصوص وجود دارد که بیان می کند باید طاغوت زمان را لعن کرد و از آنجا که آمریکا واسرائیل طاغوت های زمان هستند، شعار «مرگ بر امریکا و اسرائیل» را می توان مبتنی بر آموزه های دینی دانست.
حجت الاسلام ماندگاري

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، به نقل از  ستاد خبری«فجر 36 مشهد» حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری، کارشناس مذهبی، در جمع روحانیان و ائمه جماعات طیبرنامه های با محوریت گرامیداشت ایام مبارک دهه فجر در فرهنگسرای ترافیک و مشهد اظهار داشت: یکی از تهمت هایی که به روحانیت زده می شود این است که روحانیون به مسایل روزمره زندگی ودنیای مردم بی توجه هستند و تنها به مسایل دینی وآخرتی را مد نظر قرار می دهند که این غلط است چراکه تا زندگی دنیایی و اجتماعی مردم درست نشود، آخرت آنها درست نخواهد شد.

 

وی با بیان اینکه دین از دوبخش عبادات ومعاملات تشکیل شده، افزود: بخش معاملات همین زندگی روزمره شامل اقتصاد، سیاست، ترافیک، شهرسازی و کسب وکار است.


حجت الاسلام ماندگاری تصریح کرد: اکنون که به همت مردم و رهبری امام راحل(ره) به برکت خون شهیدان حکومت اسلامی در کشور حکمفرما شده، باید در سبک زندگی مردم نیز وارد شده و به زندگی آنها جهت بدهد.

 

وی با اشاره به سه هدف امام(ره) برای انقلاب ادامه داد: هدف نخست امام راه اندازی حکومت اسلامی در ایران، هدف دوم بیداری جهان اسلام و هدف سوم تلنگر زدن به عدالت خواهان دنیا است که در صورت تحقق این اهداف، زمینه ظهور امام زمان(عج)نیز فراهم می شود.

 

این کارشناس مسائل مذهبی گفت: دو هدف اول محقق شده و نامه اخیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به جوانان اروپا وآمریکا مصداق و اوج همین تلنگری است که امام فرمودند.

 

روحانیان برای مسائل روزمره مردم مصداق های دینی ارائه کنند

 

حجت الاسلام ماندگاری با بیان اینکه روحانیون باید برای مسائل روزمره زندگی مردم مصداق های دینی و قرآنی پیدا کرده و ارائه دهند، اذعان کرد: مبنای دینی راهپیمایی 22 بهمن جنگ احزاب است و در این جنگ که انبوه لشکریان مسلمان حضورداشتند، فقط یک نفر جنگید که آن هم مولا امیرالمومنین (ع) بود و بعد از کشتن عمربن عبدود جنگ به نفع مسلمین خاتمه یافت.

 

وی ادامه داد:این نمایش دنیای اسلام بود وامروز نیز در این شرایط حساس که به پیامبر اسلام توهین شده و دشمنان مذاکرات را تنها راهکار ایران عنوان کرده و همچنین وجود تحریم ها و فشارهای سیاسی، بیشتر از هر زمان دیگری باید مردم در صحنه حاضر باشند.

 

این کارشناس مسائل مذهبی با تاکید بر لزوم حضور همه اقشار جامعه به هر نحو ممکن در این مراسم، عنوان کرد : راهپیمایی 22 بهمن اوج نمایش قدرت اسلام است وحضور در این مراسم باشکوه ضروری است.

 

 شعارمرگ بر آمریکا و اسرائیل مبتنی بر قرآن و روایات است

عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا، در خصوص مصداق دینی 22 بهمن اظهار کرد: یقین دارم که 22 بهمن اعجاز خدا بوده است و آیه  «وذکر هم به ایام الله ... »که بیان می دارد روزهای خدار ا یاداوری کنید، مصداق همین روز است.

 

حجت الاسلام ماندگاری در ارتباط با اساس شعار های مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل گفت: قرآن می فرماید که باید در برابر طاغوت قیام کرد و احادیثی هم در این خصوص وجود دارد که بیان می کند باید طاغوت زمان را لعن کرد و از آنجا که آمریکا واسرائیل طاغوت های زمان هستند، این شعارها را می توان مبتنی بر آموزه های دینی دانست./1310/پ202/ب5

ارسال نظرات