۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۲۴۵۷۴۴

تظاهرات مسلمانان انگلیس علیه مجله شارلی ابدو در شهر لندن

خبرگزاری رسا ـ مسلمانان انگلیس با برگزاری تظاهرات در شهر لندن، پایتخت این کشور اعتراض خود را نسبت به اقدام مجله فرانسوی شارلی ابدو در انتشار مجدد کاریکاتورهای توهین‎آمیز به پیامبر اسلام (ص) اعلام کردند.
راهپيمايي اعتراض آميز مسلمانان انگليس عليه مجله شارلي ابدو
 
به گزارش خبرگزاری رسا، مسلمانان انگلیس با برگزاری تظاهرات در شهر لندن، پایتخت این کشور اعتراض خود را نسبت به اقدام مجله فرانسوی شارلی ابدو در انتشار مجدد کاریکاتورهای توهین‎آمیز به پیامبر اسلام (ص) اعلام کردند.
 
صدها مسلمان انگلیسی در این تجمع اعتراض آمیز که در نزدیکی دفتر دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس برگزار شد حضور پیدا کرده و پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آنها شعارهایی در حمایت از ساحت پیامبر اسلام (ص) نوشته شده بود.  
 
مسلمانان حاضر در این تظاهرات حوادث تروریستی پاریس را محکوم کرده اما اعلام کردند که مجله موهن فرانسوی حق انتشار کاریکاتورهای اهانت آمیز به پیامبر اسلام (ص) را ندارد.
 
برگزاری نماز جماعت و سخنرانی چندین تن از امامان جماعات مساجد انگلیس از جمله برنامه های این مراسم اعتراضی بود.
 
مسلمانان انگلیس همچنین یک دادخواست اعتراض آمیز را که به صورت آنلاین به امضای بیش از 100 هزار نفر از مسلمانان این کشور رسیده است به دفتر دیوید کامرون، نخست وزیر کامرون ارائه دادند.
 
این دادخواست که ایده اولیه آن از سوی گروهی موسوم به "انجمن اقدام مسلمانان" مطرح شده بود اقدام افرادی را که اقدام به انتشار کاریکاتورهای اهانت آمیز نسبت به ساحت پیامبر اسلام (ص) می کنند محکوم کرده و چنین اقداماتی را در تضاد با "هنجارهای جوامع متمدن" می داند.
 
سازمان دهندگان تجمع اعتراض آمیز مسلمانان انگلیس در مقابل دفتر نخست وزیر این کشور همچنین برگه هایی در میان شرکت کنندگان توزیع کردند که بر روی آنها نوشته شده بود آزادی بیان به وسیله ای برای اهانت به شخصیت هایی تبدیل شده است که دیگران آنها را مقدس می دانند.
 
تجمع اعتراضی مسلمانان انگلیس علیه مجله موهن شارلی ابدو چند هفته پس از آن برگزار شد که 17 نفر در حمله به دفتر مرکزی این مجله در شهر پاریس، پایتخت فرانسه کشته شده و بهانه برای انتشار مجدد کاریکاتورهای اهانت آمیز به پیامبر اسلام (ص) از سوی شارلی ابدو فراهم شد./990/ب902/ک
ارسال نظرات