۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۲۴۶۳۳۲
نماینده ولی فقیه در سپاه قدس:

همه منافع کشور باید در مذاکرات لحاظ شود/ نگاه به ظرفیت درونی کشور مشکلات را حل می‌کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گفت: ما با قدرت خود و اتکای به خداوند متعال اعلام می کنیم که در مذاکرات باید تمامی منافع کشور در نظر گرفته شود.
حجت الاسلام علي شيرازي حجت الاسلام علي شيرازي نماينده ولي فقيه در نيروي قدس سپاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام علی شیرازی، نماینده ولی فقیه در سپاه قدس در سخنرانی مراسم روز بیست و دوم بهمن، گفت: جرقه انقلاب در زمان سلطه و پیاده کردن اصلاحات استکبار جهانی و آمریکا به دستان امام خمینی(ره) زده شد.

 

وی در ادامه افزود: آمریکا در سال 1340 علی امینی را به عنوان نخست وزیر در ایران انتخاب کرد تا به مقاصد پلید خود برسد و به شاه گفت که اگر بخواهی در کارهای وی دخالت کنی، برکنار می شوی و علی امینی شاه ایران می شود که شاه ایران در پاسخ به آمریکا گفت آن چه شما از علی امینی می خواهید من خودم انجام خواهم داد.

 

حجت الاسلام شیرازی تصریح کرد: کاپیتولاسیون یکی از قوانین تصویب شده از سوی رژیم بود که محتوای آن یعنی یک آمریکایی در ایران هر کار خواست می تواند بکند اما هیچ کس حق پاسخ به او را ندارد و در مقابل یک ایرانی حق جسارت به یک سگ آمریکایی را هم ندارد.

 

وی با اشاره به تصویب قانون کاپیتولاسیون افزود: در آبان ماه سال 1343 امام خمینی(ره) به تصویب این قانون اعتراض شدیدی کرد و همه را به مبارزه بر علیه آن فرا خواند که این امر موجبات تبعید ایشان را به ترکیه فراهم آورد.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس با بیان این که قیام امام بر علیه استکبار بود نه بر علیه شخص شاه، اضافه کرد: از سال 1343 تا 1357 روز به روز رابطه ملت ایران با امام خمینی(ره) و ولایت فقیه محکم تر شد.

 

وی اظهار داشت: در نخستین سال های انقلاب اسلامی، ایران در هشت سال دفاع مقدس با دست خالی در مقابل مستکبران جهان ایستادگی کرد و اکنون که درختی تنومند و 36 ساله شده نیز توان رویارویی با جهان استکبار را دارد.

 

حجت الاسلام شیرازی یادآور شد: حرکت انقلاب اسلامی مردم ایران نه تنها در کشور خود بلکه در منطقه و در قلب اروپا نیز رسوخ پیدا کرده است و همه امت های اسلامی پشت سر این انقلاب قرار گرفته اند.

 

وی با اشاره به حمایت همیشگی مردم در همه عرصه ها، گفت: ملت ایران با تکیه بر خدا و وحدت عمومی، به همه جهان اعلام می کند که ذره ای از اصول و ارزش های خود عقب نشینی نکرده و نخواهد کرد.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس با ذکر خاطراتی از خانواده های شهدا ابراز داشت: روحیه شهادت طلبی نه تنها در ایران بلکه در کشورهایی مانند عراق، لبنان و سوریه هم وجود دارد.

 

وی با بیان این که چندی پیش تعدادی از یاران اسلام در سوریه به شهادت رسیدند و شهید الله دادی و جهاد مغنیه هم به همراه آن ها بودند ادامه داد: هنگامی که خبر شهادت جهاد مغنیه به مادرش رسید، این بانو در پاسخ گفت؛ من جهاد را برای زنده ماندن نفرستادم بلکه او را برای شهادت در راه خدا فرستادم.

 

حجت الاسلام شیرازی بیان کرد: در حمله داعش به شهرهای عراق، مردم آن اهالی کیف خود را به دست گرفته بودند و می خواستند آن جا را ترک کنند که خبر ورود سردار سلیمانی را به عراق شنیده و دست از فرار کشیدند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گفت: مردم ایران جمع شده اند تا اعلام کنند که مذاکره کنندگان با پشتیبانی ملت، سپاه، ولی فقیه و قدرت الهی حرکت کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: ما با قدرت خود و اتکای به خداوند متعال اعلام می کنیم که در مذاکرات باید تمامی منافع کشور در نظر گرفته شود.

 

حجت الاسلام شیرازی تصریح کرد: ما ملت ایران تصمیم داریم اسلام را به دنیا بشناسانیم و پیام امام خمینی(ره) را به گوش جهان برسانیم تا قدرت اسلام را در جهان بیش از این توسعه دهیم.

 

وی خطاب به اسرائیل گفت: اگر خطایی از اسرائیل ها سر بزند، ملت ایران و نیروهای مسلح این کشور، اسراییل را یک روزه با خاک یکسان می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس بیان کرد: ما باید با نگاه به ظرفیت های درونی و اقتصاد مقاومتی مشکلات این کشور را حل کنیم نه با نگاه به غرب و آمریکا، چراکه آن ها هیچ زمانی نمی توانند مشکلات ما را حل کنند.

 

وی در پایان گفت: کرمان از نظر مباحث اقتصادی بسیار غنی است و با توجه به ظرفیت های درونی استان باید به گونه ای عمل کنیم که برای همه ایران الگو باشیم و به امید خداوند متعال در 22 بهمن سال آینده هیچ مشکلی نداشته باشیم./9706/پ201/ب4

ارسال نظرات