۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۲۴۶۳۳۵

حضور حماسی مردم آذربایجان شرقی در راهپیمایی 22 بهمن

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران مردم سراسر شهرهای استان آذربایجان‌شرقی با حضور در راهپیمایی 22 بهمن بار دیگر با آرمان های انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.
يوم الله 22 بهمن مبارک باد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، امروز همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران اقشار مختلف مردم تبریز همگام با ملت ایران با حضور پرشور در راهپیمایی 22 بهمن نشان دادند که تا پای جان حافظ آرمان های امام و شهدا و دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران خواهند بود.

 


بنابر این گزارش، حضور گسترده و پرشور مردم از زنان و کودگان گرفته تا سالمندان و نسل جدید انقلاب اسلامی در راهپیمایی عظیم و مردمی 22 بهمن تبریز، نماد ولایی بودن ملت ایران و ناکامی تهدیدهای نظامی و تحریم های اقتصادی و علمی دشمنان علیه جمهوری اسلامی بوده است.

 


راهپیمایی گسترده و باشکوه مردم تبریز که از مسیرهای 9گانه آغاز و تا میدان نماز ادامه داشت، نماد ناکامی تهدیدها و تحریم های دشمنان بوده است، امروز پارچه‌ نوشته‌هایی نیز در دست جوانان به چشم می خورد که نشان از اهمیت حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی را در روند مذاکرات هسته ای مورد تأکید قرار داده بودند.

 


امروز با وجود برودت هوا و بارش نم نم برف و باران مردم تبریز در خیابان ها حضور یافتند تا اعلام کنند هنوز پس از 36 سال حافظ نظام و انقلاب خود هستند و با در دست داشتن تصاویری از بنیانگذار جمهوری اسلامی و حضرت آیت الله خامنه ای، در تمامی صحنه های انقلاب حضوری فعال دارند.

 


راهپیمایان در طول مسیر راهپیمایی با در دست گرفتن پرچم‌های لبیک یا رسول‌الله، دست‌نوشته‌هایی در وصف صفات پیامبر اعظم و سر دادن شعار «لبیک یا رسول‌الله» توهین به ساحت رسو‌ل‌الله را محکوم کردند. جمع دیگری از راهپیمایان دست‌نوشته‌هایی در دست گرفته‌اند که بر روی آن به سه زبان عربی، فارسی و انگلیسی نوشته شده «من عاشق محمدم».

 


آیت الله محسن مجتهدشبستری نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی در حاشیه این راهپیمایی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: ملت ایران با تکیه بر فرهنگ عزت‌مدار عاشورایی، از حقوق خود در مقابل ابرقدرت‌های زورگو دفاع و ایستادگی می‌کند و اگر لازم باشد در آینده با دادن خون، این راه را تا آخر ادامه می‌دهد.

 


وی با اشاره به حضور پرشور ملت در راهپیمایی 22 بهمن خاطرنشان کرد: استکبار باید بداند ملت ایران ملتی است سربلند و آزاده که لحظه‌ای هم از شعارهای اصولی خود عقب‌نشینی نخواهد کرد، نقطه اتکای دولتمردان همواره اراده شکست‌ناپذیر ملت بوده و با وجود وحدت، همدلی و یکپارچگی، آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

 


گفتنی است، مراسم بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در تبریز امروز با سخنرانی آیت الله سیداحمد خاتمی، عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری و قرائت قطعنامه پایان یافت./935/پ202/ب4

ارسال نظرات