۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۶
کد خبر: ۲۴۶۴۴۹
حکیم:

پیروزی انقلاب اسلامی بدون اتکا به شرق و غرب/ امام خامنه‎ای جانشین صالح امام خمینی است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس اعلای اسلامی عراق با اشاره به اینکه جانشینی امام خمینی(ره) به یکی از چالش‎های انقلاب اسلامی مبدل شده بود، گفت: امام خامنه‎ای پس از امام راحل به عنوان فقیه و عالم و رهبر و حافظ پروژه انقلابی معرفی شد.
سيد عمار حکيم

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در نشست فرهنگی هفتگی که در دفتر وی در بغداد برگزار شد سی و ششمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت و افزود: 36 سال پیش بود که امام خمینی این مرد بزرگ و این مرجع عظیم، انقلابی را به پیروزی رساند که به الگوی نمونه و ایستگاه تحقیقات و تحلیل های متمایزی نسبت به سایر پروژه ها مبدل شد.

 

وی افزود: امام خمینی(ره) با عقبه دینی و خزینه معرفتی محمدی اصیل، تصدی امور زندگی و واقعیت های اجتماعی و سیاسی را در دست گرفت و به همگان نشان داد که نظریه اسلامی توانایی اداره جامعه و دولت را دارد.

 

حجت الاسلام حکیم تصریح کرد: امام راحل در اوج اعتماد و توکل به خدا بود، شجاعت خاصی در تصمیم گیری داشت، به زهد و تواضع و خاکی بودن معروف بود، شخصیت رهبری طراز اولی داشت، امید و اعتماد به ملت داشت و ملت نیز متقابلا به او اعتماد کرده و به موفقیت رسید.

 

رییس مجلس اعلای اسلامی با اشاره به حضور امام خمینی در گلزار شهدا پس از بازگشت از فرانسه، خاطر نشان ساخت: امام نشان داد که پیروزی تنها در پرتو فداکاری محقق می شود. ایشان پس از بازگشت به وطن از اسلام به عنوان دین زندگی یاد کرد و اگر به اسلام به دور از تندروی تکیه کنیم، می توانیم زندگی عزتمندی داشته باشیم.

 

وی از رهبر معظم انقلاب به عنوان ادامه دهنده راه امام خمینی یاد کرد و گفت: یکی از چالش های جمهوری اسلامی، جانشینی امام خمینی بود اما تاریخ نشان داده است که رهبران توانایی تولید رهبران دیگر را دارند و بر همین اساس بود که امام خامنه ای به عنوان فقیه و عالم و رهبر و حافظ پروژه انقلابی معرفی شد و با حکمت و شخصیت رهبری که داش، توانست راه صحیح را ادامه دهد.

 

حکیم، سعت صدر، حکمت، دقت و توجه فراوان به مسائل را از ویژگی های رهبر معظم انقلاب اسلامی خواند و تأکید کرد: امام خامنه ای علاوه بر بعد علمی، فقهی، سیاسی و مدیریت، ایران را با وجود مشکلاتی نظیر تحریم های بین المللی ده ها ساله به کشوری قدرتمند مبدل کرده است.

 

این روحانی عراقی ادامه داد: رهبری مرجعیت دینی از ویژگی های منحصر به فرد انقلاب اسلامی به شمار می آید، انقلاب اسلامی به قشرهای مختلف ملت تکیه کرد نه نخبگان، انقلاب مسالمت آمیزی بود که بدون حمل سلاح به سرانجام رسید، انقلابی ملی به شمار می آید که کاملا داخلی و بدون هیچ دخالت شرق و غرب رخ داد، پروژه کاملی برای اداره دولت داشت، بر توانایی های ذاتی اعتماد کرده بود، با اعتماد به خدا آغاز شد و وحدت و همبستگی را میان قشرهای مختلف قومیتی و مذهبی و دینی ایران را محقق ساخت.

 

وی همچنان به بیان ویژگی انقلاب اسلامی پرداخت و تصریح کرد: این انقلاب توانست جنبه های دینی و معنوی را در کنار جنبه های مادی و معیشیتی جمع کند و به همین دلیل است که هم اکنون شاهد روند تکاملی میان حوزه و دانشگاه ایران هستیم.

 

رییس مجلس اعلای اسلامی در بخش پایانی سخنان خود، خاطرنشان ساخت: انقلاب اسلامی وظیفه دفاع از مظلومان و مستضعفان جهان و حمایت از ملت فلسطین و ایستادگی در برابر استکبار جهانی و دفاع از جنبش های آزادی خواه را برعهده دارد./980/ب901/د

ارسال نظرات