۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۲۴۶۷۳۲
گسترش همکاری میان حوزه و آموزش و پرورش؛

روحانیان حوزه علمیه نجف در مدارس استان مستقر می‎شوند

خبرگزاری رسا ـ حوزه علمیه نجف اشرف با همکاری آموزش و پرورش این استان، روحانیان را در مدارس مستقر خواهد کرد.
نجف اشرف

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، مرکز فرهنگی الامیر(ع) در نجف اشرف، نشست حضور روحانیان و طلاب حوزه های علمیه در مدارس این شهر جهت افزایش آگاهی دینی دانش آموزان را برگزار کرد.

 

جمعی از فضلای حوزه های علمیه به همراه مسؤولان آموزش و پرورش استان نجف در این نشست حضور یافته و راه های فعال سازی این برنامه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

 

حجت الاسلام شیخ عمار الجبوری مدیر مرکز الامیر(ع) در این نشست گفت: پس از موفقیت هایی که این مرکز در آموزش های فرهنگی جوانان و نوجوانان در مدارسی داشت، بر آن آمدیم تا با همکاری آموزش و پرورش استان به برنامه ریزی بیشتر جهت حضور مستمر روحانیان در مدارس بپردازیم.

 

وی افزود: در این برنامه قرار است فضلال حوزه علمیه به صورت مستمر در مدارس حضور یابند و علاوه بر نظارت بر فعالیت های دانش آموزان، به انتشار فرهنگ اسلامی میان نسل جوان جامعه کمک کنند.

 

علی الشبر از مسؤولان آموزش و پرورش نجف نیز تصریح کرد: این سازمان از برنامه های مرکز الامیر(ع) که با هدف محافظت از هویت دینی دانش آموزان استان و پایبندی آنان به اخلاق و فرهنگ اهل بیت(ع) صورت می گیرد، استقبال می کند.

 

وی بر لزوم همکاری بیشتر میان حوزه های علمیه و مدارس تأکید کرد و ادامه داد: شورای استان نجف اشرف نیز رغبت فراوانی برای پررنگ تر کردن نقش حوزه در مدارس دارد و قوانینی را در این زمینه به تصویب رسانده است./980/ب902/د

ارسال نظرات