۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۴
کد خبر: ۲۴۶۸۷۶
استاد حوزه علمیه:

روحانیت منادی وحدت در جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه، علما و روحانیت را منادی وحدت در جامعه دینی دانست و گفت: حضور روحانیت در عرصه های مختلف همواره عامل وحدت و همبستگی بوده است.
وحدت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام مدنی، استاد حوزه علمیه و عضو دفتر حضرت آیت الله سیستانی امروز در نشست با علما و روحانیان شرق مازندران در حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) نکا اظهار داشت: استان مازندران دارای ظرفیت بسیار مناسبی در تربیت طلاب علوم دینی دارد که باید از این پتانسیل در جهت بهره برداری صحیح و رشد و گسترش فرهنگ دینی و اسلامی استفاده کرد.

 

وی با بیان این که شهرستان نکا با توجه به بهره مندی از علمای صاحب نام دارای شهرستانی شناخته شده از نظر علوم دینی است، افزود: برخورداری از ظرفیت های روحانیان شاخص در این شهرستان سبب محیا شدن زمینه تربیت طلاب می شود و باید در حوزه های علمیه شرایط به گونه ای تدبیر شود که طلبه ها غیر از فراگیری علوم دینی و فقه، دغدغه دیگری نداشته باشند.

 

عضو دفتر حضرت آیت الله سیستانی با اشاره به فاجعه اخیری که برای جهان اسلام پیش آمده بیان کرد: گروه های تکفیری داعش با هدف براندازی، فروپاشی اسلام و تفرقه بین مسلمانان مرتکب جنایت های غیر انسانی در جهان شدند، در واقع این گروه جنایتکار نه تنها به تخریب مساجد پرداخته بلکه حتی به کلیساهای مسیحیان هم رحم نکرده و به حمله ور می شوند.

 

حجت الاسلام مدنی گفت: اتحاد و انسجام در بین مسلمانان شیعه و سنی از مسائل مهمی است که برای جلوگیبری از حملات وحشیانه تکفیری ها باید در دستور کار باشد تا با انسجان و اتحاد همه جانبه در برابر تکفیری ها و زیاده خواهی های آنان بیایستیم و مقابله کنیم.

 

وی با اشاره به این که حضرت آیت الله سیستانی براساس احساس تکلیف خود پیام تاریخی صادر کرد، یادآور شد: این مرجع عالیقدر با درک شرایط موجود و صدور پیام تاریخی نشان داد مرجعیت با نگرانی شدید تحولات امنیتی و حفاظتی در عراق را دنبال می کنند.

 

عضو دفتر آیت الله سیستانی  با بیان این که این مرجع تقلید وارسته در ایران و عراق همه مسلمانان را دعوت به تلاش همه جانبه، وحدت و همدلی در برابر گروهای تکفیری و تروریسم کرده است، گفت: برای حمایت از برادران و خواهران مسلمان همه ما باید با اتحاد و با اطاعت از مرجعیت و علما وارد شویم.

 

به گزارش، عملیات ساخت استاد داری مدرسه علمیه امام جعفر صادق (ع) در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع با حضور نماینده حضرت آیت الله سیستانی آغاز شد.

 

گفتنی است؛ این زمین از سوی آیت الله رضا صادقی گلوردی(ره) جهت ساخت خوابگاه اساتید مدرسه علمیه اهدا شد./1317

ارسال نظرات