۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۲۴۷۰۱۵
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی:

آماده واگذاری زمین برای احداث مسجد در بافت‌های جدید شهری هستیم

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: آماده ارائه زمین برای احداث مسجد در بافت و سایت های جدید شهری هستیم.
مديرکل راه و شهرسازي آذربايجان غربي

خلیل محبت خواه، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در حاشیه هفتمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، مبنی بر تأکید نماینده ولی فقیه در استان بر ساخت مساجد در شهرک های جدید گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان به عنوان متولی، زمین های لازم از نظر فرهنگی، اجتماعی و مذهبی را در بافت و شهرک های جدید شهری مشخص می کند.

 

محبت خواه گفت: تا به امروز پنچ مسجد در سایت های مسکن مهر شهرستان های استان از محل اعتبارات اداره کل راه و شهرسازی استان احداث شده است.

 

وی با بیان این که مساجد سایت مسکن مهر گلمان ارومیه، خوی و سلماس به بهره برداری می رسد، گفت: برای هر یک از مساجد بر اساس زیر بنا اعتباری 600 تا 5/1 میلیارد تومانی هزینه شده است.

 

وی از تعامل و همکاری ادارات کل راه و شهرسازی و اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در خصوص ساخت مسجد خبر داد و گفت: آماده ارائه زمین حتی با تغییر کاربری برای ساخت مسجد در سایت های جدید هستیم.

 

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در ادامه به آخرین وضعیت مسکن مهر در استان اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر مسکن مهر استان با 83 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است که باید تا پایان سال آینده تحویل متقاضیان شود.

 

محبت خواه در پاسخ به انتقاد خبرنگار خبرگزاری رسا در خصوص افزایش سهم آورده متقاضیان گفت: درصد کمی از این مسأله به علت ضریب صعود است که به ارتقاع بلوک ها باز می گردد.

 

وی افزود: علت اصلی افزایش سهم متقاضیان به علت امکانات، مصالح به کار برده شده و همچنین زیربنای واحد ها است.

 

محبت خواه تأکید کرد: راه و شهرسازی آذربایجان غربی بر روند اجرا و مالی مساکن مهر نظارت دارد و در صورت هر گونه شکایت از سوی متقاضیان به جد پیگیر  خواهد بود./936/پ202/ب4

ارسال نظرات