۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۲۴۷۰۴۷
امام جمعه‌ موقت قزوین:

آمریکا کانون تروریست و فساد در جهان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه‌ موقت قزوین گفت: باید به برخی از مسؤولان کشور بگوییم که اگر شما آن غیرت دینی برای مبارزه و مقابله با آمریکا به عنوان کانون تروریست و فساد در جهان را ندارید؛ حداقل کاری که می‌توانید انجام دهید این است که دیگر به اوباما باهوش و مؤدب نگفته و آمریکا را کدخدای جهان ندانید.
حجت الاسلام والمسلمين عابديني،امام جمعه موقت قزوين حجت الاسلام عبدالکريم عابديني

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امام جمعه‌ موقت قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، ضمن محکوم کردن جنایت تروریستی اخیر و کشته شدن سه دانشجوی مسلمان در آمریکا گفت: غرب و بهویژه آمریکا همیشه و در هر جای دنیا کانون فساد بوده و قتل مظلومانه این سه دانشجوی مسلمان در یکی از شهرهای آمریکا گواه دیگری بر ا ین ادعا است.

 

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به سکوت رسانه‌های غربی در  برابر حادثه تروریستی  اخیر علیه مسلمانان اظهار کرد: سکوت غرب در مقابل ترور اخیر دانشجویان مسلمان در آمریکا اتفاق جدید و پدیده دور از انتظاری نیست؛ چرا که خود غرب با پرچم‌داری آمریکا همیشه و در هر جایی از جهان در حال برنامه‌ریزی و پایه‌گذاری برای فعالیت‌های تروریستی هستند.

 

وی  با بیان نقش حمایتی آمریکا از تروریست جهانی تصریح کرد: آمریکا به عنوان ستاد مرکزی تصمیم‌گیری و حمایت و برنامه‌ریزی تروریسم، هر جا که تروریستی در جهان باشد آن را مدیریت کرده و به روش‌های مختلف از آن حمایت می‌کند.

 

نماینده ولی فقیه در دانشگاه قزوین در ادامه خاطرنشان کرد: ابزارهای حمایتی آمریکا منحصر به سکوت در برابر چنین اعمال خشونت آمیزی از سوی تروریست و علیه مسلمانان نیست و گاهی با حمایت‌های مالی و رساندن تجهیزات و اسلحه به آنان و حتی برخی مواقع با تطهیر چهره تروریست به اشکال مختلف سعی در حمایت از تروریست دارد.

 

استادیار دانشگاه امام خمینی(ره) قزوین در پاسخ به این سوال که نقش جوامع اسلامی اعم از مردم و سران کشورهای اسلامی در مواجهه با چنین اقدامات تروریستی چیست بیان داشت: اگر قرار دشمن بر این است که با اعمال خشونت قصد نابودی مسلمانان جهان را داشته باشند، پس وظیفه هر مسلمانی است که در هر شرایط و با هر وسیله‌ای که می‌تواند با این دشمنی به مبارزه بپردازد.

 

وی با بیان این‌که سکوت در برابر چنین اعمال وحشیانه علیه مسلمانان در هر جای دنیا جایز نیست ابراز کرد: هر مسلمانی بنا به اقتضا و شغل و توان خود باید در برابر این مساله بی‌تفاوت نبوده و اعتراض و خشم خود از تروریست را نشان دهد تا دشمن جرأت تکرار چنین اقدامات تروریستی را نداشته باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به نقش رسانه‌ها در به تصویرکشیدن این اقدام تروریستی و محکوم  کردن آن تأکید کرد: اصحاب و اهالی رسانه موظفند با نمایش و اطلاع دادن به جهانیان رسالت رسانه‌ای خود را انجام داده و در بین مردم آگاهی ایجاد کنند.

 

استادیار دانشگاه امام خمینی(ره) قزوین با تبیین موضع مسوولان اجرایی و حقوقی کشور اظهار داشت: مسوولان باید انزجار خود از تروریست و طرفداران آن را نشان دهند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: باید به برخی از مسوولان کشور بگوییم که اگر شما آن غیرت دینی برای مبارزه و مقابله با آمریکا به عنوان کانون تروریست و فساد در جهان را ندارید؛ حداقل کاری که می‌توانید انجام دهید این است که دیگر به اوباما با هوش و مودب نگفته و آمریکا را کدخدای جهان ندانسته و در پی تطهیر و حمایت از آمریکا و غرب نباشید.

 

امام جمعه موقت قزوین در پایان با تاکید بر لزوم اعلام برائت مسؤولان کشور از آمریکا و حمایت‌های او از تروریست گفت: باید به آنهایی که سخت دلباخته و حتی مرعوب آمریکا هستند هشدار داد که آمریکایی که آنان کدخدای جهان می‌دانند با حمایت‌های غیرمستقیم خود قصد سلطه بر جهان و نابودی اسلام و دین را داشته و همه باید در برابر این دشمن خطرناک موضع گرفته و هشیار باشند./848/ت302/ب4

ارسال نظرات