۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۲۴۷۱۰۵
حجت الاسلام لطفیان:

اثربخشی فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر در گرو حفظ کرامت‌ها است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این‌که اثربخشی فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر در گرو حفظ کرامت‌ها است، گفت: انجام فریضه امر به ‌معروف و نهی از منکر برای این است که کرامت افراد را حفظ کنیم نه این‌که با بی‌حرمت کردن افراد در جلوی جمع زمینه نفرت آن‌ها را از دین و امور دینی فراهم کنیم.
اثربخشی فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر در گرو حفظ کرامت‌ها است

حجت‌الاسلام کاظم لطفیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، بابیان این‌که ستادهای امربه‌معروف و نهی از منکر در استان با همکاری گروه‌های مردمی به‌خوبی فعالیت می‌کنند، گفت: آنچه در فعالیت ستادهای امربه‌معروف و نهی از منکر در استان اهمیت دارد حفظ کرامت و ارزش افراد است.

 

وی افزود: امربه‌معروف و نهی از منکر برای حفظ حرمت و کرامت افراد انجام می‌شود بنابراین لگدکوب کردن حرمت فرد در جلوی جمع با ماهیت و هدف اصلی این فریضه در تضاد است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به این‌که یکی از اهداف قیام امام حسین (ع) برپاداشتن فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر بود، تصریح کرد: با توجه به این‌که هدف از امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه این است که مردم از منکرات دست برداشته و به معروفات روی‌آورند، تنها بامحبت، مهربانی و دلسوزی مردم را می‌توان به انجام خوبی‌ها دعوت کرد؛ همان‌طور که امام حسین (ع) هم تا آخرین لحظه دست از هدایت دشمن و دلسوزی برای آن‌ها برنداشتند درحالی‌که می‌دانستند آن‌ها هدایت‌پذیر نیستند.

 

حجت‌الاسلام لطفیان بابیان این‌که اگر فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر به‌صورت عملی در جامعه نمود پیدا کند تأثیرگذار خواهد بود، اظهار کرد: فرد عامل به معروف و نهی از منکر خودش باید ابتدا به احکام دینی پایبند بوده و بعد برای تبلیغ معروفات اقدام کند.

 

وی بابیان این‌که بهترین روش‌ها برای انجام فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه روی برگرداندن و چهره خوش‌نشان ندادن به کسانی است که منکری را انجام دهند، گفت: اگر بدانیم دعوت ما خطری جانی برای ما به دنبال نخواهد داشت می‌توانیم به فرد به‌صورت آرام و از روی دلسوزی تذکر دهیم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بابیان این‌که باید در اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر صبر و حوصله داشت، ادامه داد: برخی از منکرات منهای گناهان دیگر هستند که لازم است در اولویت تذکر قرار گیرند و افراد خاطی باید دور از چشم دیگران و با نهایت حرمت و کرامت و توجیه ارشاد شوند، که در موضع لجاجت و جدال قرار نگیرند.

 

حجت‌الاسلام لطفیان با اشاره به این‌که ما به‌محض انجام فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر نباید منتظر دیدن نتیجه باشیم، یادآور شد: در امربه‌معروف و نهی از منکر باید به شخص فرصت داد و مهم‌ترین تأثیر نفوذ کلام در فرد، اخلاص فرد تذکر دهنده و ارشادگر است./968/ت303/ب

ارسال نظرات