۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۲۴۷۱۷۴
به مناسبت سالگرد درگذشت علامه امینی:

نگاهی به کتاب «یادنامه علامه امینی»

خبرگزاری رسا ـ کتاب «یادنامه علامه امینی» از سوی مؤسسه بوستان کتاب منتشر شده است.
کتاب «يادنامه علامه اميني»

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از بوستان کتاب، علامه شیخ عبدالحسین امینی، از دانشمندان بزرگ و شهیر اسلامی است که نام وی با تقوا، تحقیق، اخلاص و انصاف، گره خورده است. این ویژگی‏ها در اثر سترگ و ماندگار «الغدیر»، آشکارا خود را نشان داده است.

 

کتاب «یادنامه علامه امینی»، مجموعه مقالات تحقیقی است که به اهتمام سید جعفر شهیدی و محمدرضا حکیمی گردآوری و از سوی مؤسسه بوستان کتاب به زیور طبع آراسته شده است.

 

گروه مخاطب این کتاب، عمومی و نیز تخصصی است و طلاب و دانشجویان محترم می توانند از این اثر گرانمایه استفاده های فراوانی ببرند.

 

در این اثر ارزشمند، ابتدا تاریخچه ای از زندگی علامه امینی، خاندان وی، مقام علمی، تالیفات، سفرهای پژوهشی و اهداف او ارائه و سپس 20 مقاله از بزرگان و فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی، درباره ویژگی های اخلاقی علامه امینی و نیز کتاب سترگ الغدیر ، گردآوری شده است.

 

برخی از این مقالات عبارتند از: الغدیر و وحدت اسلامی؛ از استاد شهید مرتضی مطهری. کتابشناسی؛ از احمد آرام. فهرست شیخ منتجب الدین؛ از آیت الله شبیری زنجانی. سیر تدریجی علم مصطلح الحدیث (علم درایه)؛ از کاظم مدیر شانه چی. نقش شخصیت ها در امید و تحرک انسان ها؛ از علامه محمد تقی جعفری. آیات موزون افتاده قرآن کریم؛ از مهدی اخوان ثالث. جلوه های تشیع در تفسیر کشف الاسرار؛ از دکتر محمد مهدی رکنی یزدی. چهر کتاب اصلی علم رجال؛ از آیت الله خامنه ای. تحقیق عقاید و علوم شیعی؛ از دکتر عبدالجواد فلاطوری.

 

این کتاب در 645 صفحه و در قطع وزیری با جلد سلفون توسط موسسه بوستان کتاب چاپ شده است./998/د102/ق

ارسال نظرات