۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۲۴۷۳۴۳

همایش «تبریز، پیشگام در پیروزی انقلاب اسلامی» برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دومین همایش گرامیداشت قیام ۲۹ بهمن تبریز با محوریت «تبریز، شهر کهن و شهر پیشگام در پیروزی انقلاب اسلامی ایران» برگزار شد.
همایش «تبریز، پیشگام در پیروزی انقلاب اسلامی» برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، دومین همایش گرامیداشت قیام 29 بهمن تبریز با محوریت «تبریز، شهر کهن و شهر پیشگام در پیروزی انقلاب اسلامی ایران» امروز با هدف انتقال مفاهیم انقلاب اسلامی و فلسفه قیام 29 بهمن به نسل جدید برگزار شد.

 


این همایش که با حضور آیت‌الله مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، دکتر صلاحی رییس اتحادیه دانشمندان جهان اسلام و رییس سازمان بسیج اساتید کشور، اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی و با حضور مردم انقلابی و خانواده‌های شهدا و نخبگان همراه بود، با ادای احترام به شهدای قیام تاریخی پایان یافت.

 


سردار غلام عسگر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی در این همایش قیام 29 بهمن تبریز را زمینه لازم برای پیروزی انقلاب اسلامی ایران دانست و اظهار داشت: امام خمینی در کنار امت و قرآن که نقشه راه خداوند برای انسان هاست، قرار گرفت و تا وقتی وحدت این سه محقق نشد ما به پیروزی نرسیدیم.

 


وی افزود: با بی تفاوتی و سستی کردن که هدف و توطئه دشمن است، نمی توانیم به اهداف عالیه انقلاب اسلامی دست پیدا کنیم، چیزی که ما را به نتیجه نهایی می رساند حضور در صحنه مردم است، امروز خدمت به مردم بهترین راه مبارزه با آمریکاست، ادامه داد: لازمه امروز جامعه ما حضور مردم در صحنه است و لازمه حضور در صحنه مردم، روحیه خدمت گزاری در مسؤولان است.

 


کریمیان حضور در صحنه بوده و ولایت‌مداری را لازمه تداوم انقلاب اسلامی دانست و گفت: تاریخ نشان داده در هر آزمونی که خلاف امر ولایت و رهبری و مرجعیت دینی حرکت کرده باشیم، شکست خورده ایم، اما هر وقت پیرو امر مرجعیت دینی بودیم، موفق شدیم و بینی دشمن را بر خاک مالیدیم.

 


فرمانده سپاه عاشورا با بیان این‌که باید با پیروی از شهدا راه آنان را پاس بداریم، خاطرنشان کرد: امروز انقلاب اسلامی ایران در هر نقطه دنیا که بوی استکبارستیزی به مشام می رسد، دخیل است و چندی پیش نیز شهید عباس یدالهی از آذربایجان شرقی به عنوان مدافع حرم در سوریه به شهادت رسید.

 


همچنین صادق نجفی، شهردار تبریز با اشاره به این‌که تبریز به عنوان شهر نخستین ها و شهر عالمان به همان هویتی که در گذشته داشته است، باز می گردد، اظهار داشت: تاریخ گواه این است که اگر مردان آذربایجان و تبریز زمان شناس نبودند، شاید امروز شاهد برپایی حکومت اسلامی در ایران نبودیم.

 


نجفی با اشاره به این سخن رهبری که فرمودند؛ آذربایجان نه تنها سر ایران بلکه سِر ایران است؛ تصریح کرد رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار سال گذشته مردم استان فرمودند؛ مردم تبریز زمان شناس هستند، مردم تبریز در مقاطع مختلف توانستند شأن خود را نشان دهند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات