۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۲۴۷۵۰۵

نمایشگاه «فعالیت‌های پژوهشی در حوزه قرآن» برپا می شود

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سی ‌‎و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در تبریز، نمایشگاه «فعالیت‌های پژوهشی در حوزه قرآن» برپا می شود.
نمايشگاه قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمدرضا پورمحمدی، رییس کمیته دانشگاه‌ها و مراکز علمی سی‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در تبریز امروز در دومین نشست هماهنگی اعضای این کمیته در دانشگاه تبریز اظهار داشت: قرار است نمایشگاه «فعالیت‌های پژوهشی در حوزه قرآن» در حاشیه مسابقات در تبریز برپا شود.

 


وی با بیان این‌که نمایشگاه جانبی با رویکرد معرفی فعالیت‎های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی در حوزه قرآن برپا خواهد شد، خاطرنشان کرد: کانون قرآن و عترت به طور تخصصی در دانشگاه تبریز به برگزاری محافل و نشست‌های قرآنی می‌پردازد که امیدواریم با استقبال عمومی همراه باشد.

 


رییس دانشگاه تبریز با بیان این‌که مجلس انس با قرآن ویژه کارکنان و نشست‌های قرآنی بسیج اساتید نیز به‎طور مرتب در دانشگاه تبریز برگزار می‌‎شود، گفت: در طول برگزاری مسابقات پکیج فرهنگی به شرکت کنندگان اهدا خواهد شد که این پکیج با همکاری تمام دانشگاه‌‎های استان آماده می شود.

 


پورمحمدی با بیان این‌که مسابقات سراسری قرآن کریم معنویت قرآنی را در مراکز دانشگاهی به ارمغان می‌آورد، گفت: مسابقات سراسری قرآن کریم فضای معنوی را در دانشگاه‌ها پر رنگ‌تر کرده و به‌طور حتم تأثیرگذاری ویژه‌ای بر نسل جوان خواهد داشت.

 


وی مسابقات سراسری قرآن کریم را یکی از رخدادهای مهم و ارزشی دانست که توفیق برگزاری آن نصیب استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز شده است و ادامه داد: این مسابقات اگر‌چه در محدوده سالن‎های مسابقات برگزار می‎شود اما ابعاد موضوع و دامنه فعالیت‎های آن جلوه خاصی در استان خواهد داشت.

 


رییس کمیته دانشگاه‌ها و مراکز علمی سی‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با اشاره به تشکیل جلسات متعدد از سوی کمیته دانشگاه‌ها و مراکز علمی تا به امروز، اظهار کرد: ستاد دانشگاه‌ها تلاش می‌کند با همکاری، تعامل و مشارکت یکدیگر، استفاده علاقه مندان قرآن و عترت از این برنامه‌ها را تسهیل کند.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌ریزی های صورت گرفته برای برگزاری همایش «علامه طباطبایی و قرآن» و همایش «شهریار و قرآن» در دانشگاه  تبریز گفت: سعی خواهد شد در این همایش‌ها افزون بر شرکت کنندگان و قاریان، محققان علوم قرآنی از حوزه و دانشگاه نیز حضور داشته باشند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات