۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۲۴۷۷۳۲
مدیرکل اوقاف خراسان شمالی:

طرح آرامش بهاری در 22 امامزاده خراسان شمالی اجرا می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی از اجرای طرح ملی آرامش بهاری در 22 امامزاده شاخص استان همزمان با ایام نوروز خبر داد.
حجت الاسلام سهرابي - جلسه طرح آرامش بهاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی امروز در جلسه توجیهی طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی ویژه کارشناسان فرهنگی امامزادگان شاخص، اظهار کرد: امسال نیز همانند چهار سال گذشته همزمان با ایام عید نوروز و تعطیلات ابتدای فصل بهار، طرح ملی آرامش بهاری همزمان با سراسر کشور در امامزاده ها و بقاع متبرک شاخص و بین راهی استان خراسان شمالی برگزار می شود.

 

وی با بیان این که بر اساس برنامه طرح مزبور در 22 امامزاده استان اجرا خواهد شد، اضافه کرد: این طرح در راستای خدمات رسانی به زائران و مسافران از بیست و هشتم اسفندماه امسال آغاز شده و تا پانزدهم فروردین ماه سال آتی ادامه خواهد داشت.

 

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به این که طرح ملی آرامش بهاری از پنج سال پیش در راستای عمل به رهنمون های رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه آغاز شده است، خاطرنشان کرد: ایجاد آسایش برای زائران و مسافران نوروزی، بهره برداری معنوی از فضای امامزاده ها و بقاع متبرک، معرفی امامزادگان و ترویج فرهنگ وقف، فرهنگ‌سازی در زمینه‌های مختلف مذهبی و اجتماعی و غیره از جمله اهداف اجرای این طرح به شمار می روند.

 

وی ادامه داد: البته در سال جاری تعطیلات نوروزی با ایام فاطمیه و سوگواری شهادت دخت نبی مکرم اسلام مقارن شده است به همین دلیل طرح آرامش بهاری با طرح سوگواره یاس نبوی به صورت همزمان و توأمان در امامزاده های استان برگزار می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی افزود: در قالب طرح آرامش بهاری برنامه هایی از جمله آیین لحظه تحویل سال و برنامه های ویژه نوروزی، برپایی خیمه های معرفت، امکان اسکان موقت زائران، برگزاری نمایشگاه های فرهنگی، مسابقات قرآنی، توزیع بسته‌های فرهنگی، اجرای سخنرانی، ارائه مشاوره‌های قرآنی، برگزاری ادعیه، نماز جماعت و ... برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: همچنین به دلیل تقارن با ایام فاطمیه برنامه های دیگری از جمله مشاوره وقف، ترویج فرهنگ فاطمی، قرائت زیارت حضرت زهرا(س) در مراسم تحویل سال، هفت سین فاطمی و شام غریبان حضرت زهرا(س) برای برگزاری در قالب سوگواره یاس نبوی در امامزاده های استان پیش بینی شده است.

 

حجت الاسلام سهرابی با بیان این که برنامه های پیش بینی شده در طرح های آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی با محوریت روحانیان مبلغ اعزامی برگزار می شود، اضافه کرد: به این منطور 50 روحانی مبلغ از حوزه های علمیه قم و مشهد و نیز مدارس علمیه بومی استان خراسان شمالی به امامزاده ها و بقاع متبرک محل برگزاری طرح های مزبور اعزام می شوند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از مردم مؤمن و معتقد استان و نیز تمامی مسافران و زائران تعطیلات نوروزی خواست تا با حضور در امامزاده ها و بقاع متبرک استان در برنامه های طرح های آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی شرکت داشته باشند.

 

گفتنی است، در استان خراسان شمالی که در مسیر تردد زائران حرم علی بن موسی الرضا(ع) و گردشگران شمال کشور واقع شده است، 154 امامزاده و بقعه متبرکه ثبت شده وجود دارد./9314/پ202/ب5

 

ارسال نظرات