۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۲۴۷۹۰۱
رییس مجلس شورای اسلامی:

شهید محلاتی مبارزی فعال و از چهره های شاخص کشور بود

خبرگزارب رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی گقت: شهید محلاتی، نماینده مقام رهبری در سپاه و یکی از مبارزان فعال و از چهره های شاخص کشور بود که همواره از امام و ولایت پیروی می کرد.
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی شب گذشته در مراسم یادواره شهید محلاتی و 330 شهید شهرستان محلات با بیان این که شهید محلاتی از شاگردان امام بود و امام قبل از انقلاب ایشان را می شناختند خاطر نشان کرد: حرکت انقلابی شهید محلاتی و هم‌رزمان انقلابی ایشان این نکته را نشان داد که غربی‌هایی که به بهانه توسعه و حفظ دموکراسی به دنبال راه انداختن جنگ در دنیا هستند، دروغگویانی هستند که بحث دموکراسی تنها ابزاری برای خشونت و جنگ است.

 

لاریجانی بیان داشت: شهید محلاتی، نماینده مقام رهبری در سپاه و یکی از مبارزان فعال و از چهره های شاخص کشور بود که همواره از امام و ولایت پیروی می کرد و آنچه مرحوم محلاتی را در کار بزرگ ارشاد و هدایت سپاه توفیق بخشید، تنها جایگاه قانونی نمایندگی امام در سپاه نبود؛ بلکه ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری آن شهید بزرگوار بود که اعضای سپاه به او از دید مُرشد و پیر راه می نگریستند.

 

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: شهید محلاتی اهل اقدام و عمل به موقع و اولویت شناس بود و زمانی که تشخیص داد باید در سپاه پاسداران باشد، به این نهاد انقلابی وارد شد و همچنین شهر دارالمومنین ودارالخیرین ( محلات ) در پیروزی انقلاب نقش بسزایی داشته است.

 

لاریجانی با اشاره به این که همه پیشرفتهای کشور مرهون خون شهدا و ایثار و از خود گذشتگی آنان در هشت سال جنگ تحمیلی است اظهار داشت: به ما درس از خود گذشتگی و ایثار دادند و برای عزت دین و اسلام خون خود را هزینه کردند و مسوولیتی که ما بعد از شهدا به عنوان امانت دار خون آنان داریم، بسیار سنگین و دشوار است.

رییس قوه مقننه با اشاره به این که کشور ایران، کشوری غنی است و به‌طور حتم می‌توانیم مشکلات اقتصادی را حل کنیم خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری برضرورت توجه و پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی در کشور تاکید دارند، و اصل مطلب در اقتصاد مقاومتی این است که دولت باید زمینه های لازم را طوری فراهم سازد که مردم خود بتوانند وارد میدان شده و برای حل مشکلات اقتصادی تلاش کنند.

 

لاریجانی در ادامه گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری به وحدت نیاز داریم  و باید تلاش کرد با وحدت و همگرایی از مشکلات و موانع در کشور عبور کنیم و اگر وحدت سیاسی وجود داشته باشد بسیاری از مشکلات اقتصادی نیز حل می‌شود.

 

رییس قوه مقننه اظهار داشت: ایران منابع و انرژی سرشاری دارد که استکبار و کشورهای غربی با ایجاد چالش در صحنه بین المللی می خواهند جلوی پیشرفت کشور در انرژی صلح آمیز هسته ای را بگیرند، اما ایران ذره ای از حق خود کوتاه نمی آید و از حقوق خود دفاع خواهد کرد.

 

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس یکی از اسناد منتشر شده از سوی فرماندهان نظام بعث عراق، در زمان جنگ تحمیلی آمریکا، فرانسه و بیشتر کشورهای غربی با مدرن ترین تجهیزات نظامی از جمله هواپیمای آواکس و سلاح‌های شیمیایی به عراق کمک نظامی می کردند.

 

گفتنی است شهید بزرگوار آیت‌الله شیخ فضل‌الله محلاتی در سال 1309 در خانواده‌ای مذهبی، از مادری باایمان و پدری پرهیزکار به نام حاج غلامحسین مهدی‌زاده به دنیا آمد. ایشان پس از طی دوران ابتدایی و تعلیم بخش‌هایی از مقدمات در پانزده سالگی برای ادامه تحصیل به قم هجرت کرد و در حوزه علمیه به دروس حوزوی مشغول شد. شهید محلاتی پس از اتمام دروس حوزه، درس‌های تخصصی فقه و اصول را در محضر اساتید بزرگواری چون مرحوم آیت‌الله بروجردی(ره) و امام خمینی(ره) گذراند.

 

شهید محلاتی در سال 1340 به تهران عزیمت کرد و ضمن اشتغال به کارهای علمی، فرهنگی و تبلیغی، همواره در صحنه‌های مختلف به مبارزه فداکارانه با دستگاه طاغوتی پهلوی می‌پرداخت.

 

در اول اسفند سال 1364 پس از شکست در عملیات والفجر 8 ، برای جبران این شکست، در نزدیکی اهواز با دو فروند جنگنده به هواپیمای مسافربری «آسمان» که چهل تن از دلباختگان مکتب عشق را به مقصد می‌رساند، حمله کردند و دست پلید خود را به خون این عزیزان آغشتند. پیکر پاک شهید محلاتی پس از تشییع باشکوه، در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد. /842/پ202/ب4

ارسال نظرات