۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۲۴۸۴۶۱

ماهنامه مهیار در گام چهل و یکم

خبرگزاری رسا ـ چهل و یکمین شماره ماهنامه مهیار؛ فرهنگی جوانان سال چهارم ویژه بهمن 1393، به صاحب‌امتیازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و مدیرمسؤولی سعید روستا آزاد به چاپ رسید.
شماره 41 ماهنامه مهيار

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شماره 41 ماهنامه مهیار از عناوین «دفتر حسن تو، مرگ دردناک، می‌توانیم متفاوت زندگی کنیم، انقلاب فقط میدان نیست، شاه شمشاد قدان، روز‌های گل درشت، معارف، ترانه، طیبات، کافه دیالوگ، گفت‌ و گو، پزشکی، داستان، مسلمان‌شدگان، چرخ‌نامه و ازدواج» تدوین شده است.

 

در بخش شاه شمشادقدان به بعضی از خصوصیات محمدرضا شاه پهلوی اشاره شده و آمده است: «شاه دیگر به افکار اطرافیان توجه نداشت، به وزیر دربار خود، اسدالله علم گفته بود: در هر مسئله‌ای که پیش می‌آید، حرف آخر را من می‌زنم؛ چرا که مسائل مملکت را از همه وزیران بهتر می‌فهمم.

 

با آن که در سخن‌رانی‌ها و کتاب‌هایش ادعا می‌کرد می‌خواهد ایران را به مرحله تمدن بزرگ برساند، آمادگی برای تحمل عقاید دیگران را که تمدن بزرگ، بی آن‌، حاصل‌شدنی نیست، نداشت. در سال‌های آخر، هرگونه نقد و اعتراضی را مخالفت با شخص خود تلقی می‌کرد و دوست داشت دنیا را چنان که خوش‌آیند خود او بود، ببیند.»

 

‌از دیگر مباحث «عکس خبر تعجب، تازه‌ها، لب‌خوانی، شیعه یعنی هزاره هزاره یعنی شیعه، یادداشت آزاد، عادت‌های نویسندگی بزرگان داستان‌نویسی، گفت و گو، چهار کلمه حرف، جدول، پیامک، خود را نکشیم، گل‌خونه، شعر طنز، داستانک، علمی، تابوت‌نما، عکس تاریخ تاریخ عکس، گفت و گو، شعر و نوبلی‌ها» است.

 

در بخش چهار کلمه حرف می‌خوانیم: «خاطره‌ها دو دسته‌اند: خاطراتی که توی ذهن آدم می‌مانند؛ مثل صدا، حرف یا مثل نگاه، از همان جنس خیال یا شاید رؤیا؛ اما دسته دیگری هم هستند که خاطره‌اند، اما از جنس زندگی، مثل یک خیابان، یک شهر، یک تابلو یا تکیه‌دادن به یک دکه. جنس دومی ویران‌گرتر است. خیال را می‌شود پس زد و رؤیا را با مشغله عوض کرد؛ اما...»

 

علاقه‌مندان جهت تهیه این ماهنامه می‌توانند با شماره تلفن تماس بگیرند.

 

لازم به ذکر است، چهل و یکمین شماره ماهنامه فرهنگی جوانان مهیار سال چهارم ویژه بهمن 1393، به صاحب‌امتیازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و مدیرمسؤولی سعید روستا آزاد در 76 صفحه و به قیمت 2500 تومان به چاپ رسیده است./992/ن602/ق

ارسال نظرات