۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۲۴۸۷۰۵
رییس مرکز فقهی ائمه اطهار:

ارتباط علمای شیعه و سنی به تقویت دین منجر می شود

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله فاضل لنکرانی با بیان این‌که علمای اهل تسن و تشیع باید ارتباط زیادی با هم داشته باشند، گفت: این ارتباطات نباید فقط در زمینه مقاصد سیاسی باشد بلکه باید بر سر اشتراکات مذهبی و دینی هم باشد.
گردهمايي ائمه جماعات، قضات و روحانيان استان البرز با حضور آيت الله فاضل لنکراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله جواد فاضل لنکرانی در دیدار شیخ عبدالله محمد کتمتو نایب رییس اتحاد علمای شام در مسأله فلسطین و سوریه که بعد از ظهر امروز برگزار شد، با اشاره به این‌که مسأله فلسطین یکی از سیاست‌های کلان برون مرزی جمهوری اسلامی است، گفت: امروز علمای اسلام توجه خوبی به وضعیت کنونی جهان اسلام پیدا کرده‌اند؛ این توجه یکی از نقاط درخشان شیعه و اهل تسنن است، امروز شیعیان با مدیریت رهبر معظم انقلاب و مراجع شیعه به یک بیداری و هوشیاری خاص رسیده‌اند، که این بیداری در تاریخ شیعه یک استثنا است.

آیت‌الله فاضل لنکرانی با تأکید بر این‌که این بیداری در علمای اهل تسنن هم به وجود آمده است، اظهار داشت: این بیداری هم در زمان حال و هم در آینده نتایج خوب و مثبتی را در پی خواهد داشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که علمای اهل تسن و تشیع باید ارتباط زیادی با هم داشته باشند، تصریح کرد: هر چه این ارتباطات بیشتر باشد فایده آن به دین می‌رسد و هر چه از هم فاصله بگیریند دین متحمل ضربه آن خواهد شد.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار با اشاره به این‌که دشمن در گذشته در پی این بود که علمای شیعه و تسنن با هم ارتباط نداشته باشند، افزود: این ارتباطات نباید فقط در زمینه مقاصد سیاسی باشد بلکه باید بر سر اشتراکات مذهبی و دینی هم باشد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که مشترکات دو مذهب حفظ قرآن کریم است، افزود: تکالیف و اشتراکات دو مذهب حفظ قرآن کریم، سنت نبی اکرم(ره) و امکان مسلمین که در رأس آنها مکه مکرمه و قدس شریف است.

وی در ادامه با بیان این‌که در فقه شیعه یکی از مهمترین واجبات حفظ دین است، ابراز داشت: علمای اهل سنت در بحث مقاصد الشریعه حفظ دین را مطرح کرده‌اند.

آیت‌الله فاضل لنکرانی با تأکید بر این‌که امام خمینی(ره) برای حفظ دین انقلاب کرد، اظهار داشت: برای حفظ این مهم باید نسبت به توطئه‌های دشمن آگاهی کامل داشته باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: هر چقدر علمای شیعه و اهل تسنن ارتباط نزدیک و محکمی داشته باشند سبب بقای دین اسلام می‌شوند./922/پ202/ج

ارسال نظرات