۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۴:۰۱
کد خبر: ۲۴۸۸۳۲
نماینده ولی فقیه در سپاه:

وظیفه اصلی روحانیت پاسداری از حکومت دینی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: صف طولانی شهدای روحانی و علمای بزرگ، از جمله شهید محلاتی، که جانشان را برای پاسداری از اسلام فدا کرده‏اند، نشان دهنده مسؤولیت سنگین و نقش روحانیت در پاسداری از حکومت اسلامی است.
حجت الاسلام و المسلمين سعيدي نماينده ولي فقيه در سپاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با روز ملی روحانیت و دفاع مقدس، یادواره شهید محلاتی در مدرسه فیضیه قم برگزار شد و سخنران این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تبریک ولادت حضرت زینب(س) و گرامیداشت یاد و خاطره شهید محلاتی، رسالت روحانیت را پاسداری از میراث انبیاء و معصومین(ع) دانست و گفت: تا کنون بیش از هزار سال از غیبت کبری می‏گذرد و روحانیت، علما و بزرگان شیعه رسالت انبیاء را برعهده داشته اند و با تمام وجود در این زمینه تلاش کرده اند.

 

سه وظیفه اصلی رهبران الهی

وی با اشاره به سه وظیفه اصلی رهبران الهی تصریح کرد: ابلاغ پیام خداوند متعال که شامل نسخه ای است که از احکام پنج‏گانه تشکیل شده و بشر را در دنیا و آخرت سعادتمند می‏کند و شکل دهنده زندگی انسان است؛ ابلاغ این احکام به عنوان نخستین وظیفه رهبران الهی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ادامه داد: عملیاتی ساختن این نسخه، وظیفه بعدی رهبران الهی است که باید با ساختار سازی، سازمان سازی و دولت سازی شرایطی فراهم کنند تا امکان عملیاتی کردن این نسخه الهی در جامعه ایجاد شود؛ بدون قدرت نمی‏شود سران کفر و الحاد را از مقابل مردم برداشت.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به روش پیامبر اسلام در تحقق این نسخه اشاره و خاطر نشان کرد: پیامبر اکرم(ص) نیز برای تحقق رسالت خود، ابتدا در مکه فرد سازی کرد؛ سپس در مدینه ملت سازی و با ساماندهی این ملت، به سمت مکه حرکت کرد و رژیم حاکم بر حجاز را ساقط و زمینه تحقق دولت اسلامی را فراهم ساخت.

 

وی به تشریح وظیفه سوم رهبران الهی پرداخت و گفت: ارسطو و افلاطون تنها همین دو رسالت ذکر شده را وظیفه رهبران می‏دانند، در حالی که از نظر اسلام افزون بر رعایت اخلاق در نگرش، رفتار حاکمان، حاکمیت، سیستم اداری و همچنین تحقق دولت در جامعه، بر پاسداری از دین و حکومت دینی به عنوان وظیفه سوم رهبران الهی تاکید دارد.

 

وظیفه ولی فقیه و جانشین معصومین(ع) در عصر غیبت

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی درباره وظیفه جانشین معصومین(ع) در عصر غیبت اظهار داشت: در زمان غیبت حضرت حجت(عج)، کسانی که در جایگاه ولی فقیه و جانشین معصومین(ع) هستند، باید این سه وظیفه و رسالت را انجام دهند؛ همان‏طور که از شیخ طوسی تا آیت الله بروجردی و در زمان امام خمینی(ره) که بنیان گذار انقلاب اسلامی بود و در حال حاضر نیز از سوی رهبر معظم انقلاب این رسالت انجام شده است.

 

وی به شباهت چگونگی شکل گیری حکومت اسلامی در زمان پیامبر اکرم(ص) و پیروزی انقلاب اسلامی در زمان امام راحل  اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) از سال 1342 به فرد سازی پرداخت و در دهه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، ملت سازی کرد؛ نهایت در 22 بهمن ماه 1357 دولت سازی کرد و به پاسداری از حکومت و دولت پرداخت.

 

وظیفه اصلی روحانیت پاسداری از حکومت دینی است

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وظیفه اصلی روحانیت را پاسداری از انقلاب اسلامی و حکومت دینی دانست و تصریح کرد: صف طولانی شهدای روحانی و علمای بزرگ که جانشان را برای پاسداری از اسلام فدا کرده‏اند، نشان دهنده مسؤولیت سنگین و نقش روحانیت در پاسداری از حکومت اسلامی است؛ شهید محلاتی یک شخصیت برجسته در میان شاگردان امام خمینی(ره) بود که در راه اسلام شکنجه‏های بسیاری شد و در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی ایران، نقش بسزایی داشت.

 

وی به یکی از نقش‏های روحانیت در پیش از انقلاب برای پاسداری از اسلام اشاره کرد و گفت: مبارزه با اندیشه‏های انحرافی از جمله لیبرالیسم غربی، ملی گرایی و ناسیونالیستی، گفتمان چپ مارکسیستی و گفتمان التقاطی که از ترکیب ایده‏های لیبرالیستی یا مارکسیستی با ایده‏های اسلامی به وجود می‏آمد، از جمله وظایف علمای پیش از انقلاب بود؛ امثال شهید مطهری در برابر این جریان‏های انحرافی ایستادگی کردند.

 

تفاوت روحانیت قبل از انقلاب و بعد از انقلاب اسلامی

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به چیدمان و نقش روحانیت قبل و پس از انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: پیش از انقلاب اسلامی، علمای دینی گفتمان اسلامی را دنبال می‏کردند و ولی فقیه در رأس حکومت نبود؛ در حالی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل حکومت دینی، روحانیت با تبیعیت از ولی فقیه به پاسداری از انقلاب اسلامی و حکومت دینی پرداخته و زمینه تحقق آرمان‏های انقلاب اسلامی را باید فراهم کند.

 

وی از خطر تهدید عدم تشخیص معیار سنجش حق و باطل سخن گفت و تصریح کرد: اگر پیامبر اکرم(ص) در رأس حکومت است، معیار سنجش خواص چیست؟ آیا ما می‏توانیم یک روحانی بی‏تفاوت نسبت به پیامبر اکرم(ص) را به حساب بیاوریم؟ آیا این درست است که بخشی از علما با رسول خدا مرز بندی داشته باشند؟ پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) خواص متعهد ولایت‏مدار که به دنبال محور و معیار سنجش حق و باطل بودند به امیرالمؤمنین پیوستند.

 

بعد از پیامبر اسلام 73 فرقه باطل پدید می‏آید

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ادامه داد: اگر کوچک‏ترین زاویه‏ای با رسول اکرم(ص) و پس از آن امیرالمؤمنین که میزان الاعمال است داشته باشیم یک خطر بزرگ و انحراف است؛ مرحوم شهرستانی در کتاب خود سخنی از پیامبر اسلام دارد که از به وجود آمدن 73 فرقه بعد از حضرت یاد شده که دارای پرچم‏های لا اله الا الله هستند و به‏طور قطع می‏توان گفت، جریان تکفیری داعش، اسلام سکولاریزه شده ترکیه و اسلام عربستان سعودی، از جمله این 73 فرقه است.

 

وی از جهل خواص در صدر اسلام یاد کرد و گفت: در زمان امیرالمؤمنین(ع) به ابو موسی اشعری گفتند، چرا در برابر جریانی که در مقابل حق ایستاده کاری نمیکنی و وی در جواب گفت این یک بازی دنیایی است و اگر بهشت می‏خواهی نباید وارد این دعوا شوی؛ در جریان فتنه اخیر نیز همین اتفاق در کشور خودمان افتاد.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: برخی در زمان فتنه 88 سکوت کردند و هیچ اقدامی علیه آن افراد انجام ندادند؛ بنده به برخی از این بزرگان مراجعه کردم و گفتم مگر نمی‏بینید رهبری به عنوان جانشین امام زمان(عج) ندای «أین عمار» سر داده است؟ چرا شما سخن نمی‏گویید؟ در جواب گفتند: دوطرف باید کوتاه بیایند و بنزین روی آتش نریزند؛ همان حرف‏های ابو موسی اشعری را تکرار کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که «ما هیأت سکولار نمی‏خواهیم» اشاره کرد و گفت: هیأت سکولار یعنی این که هیأت، مداح و روحانی که کاری با این انقلاب ندارد؛ این در شرایطی است که دوست و دشمن، داخلی و خارجی، شهادت داده‏اند که رهبر معظم انقلاب پا جای پای امام زمان(عج) گذاشته است.

 

سه دسته روحانی پس از انقلاب اسلامی به وجود آمده است

وی به تشریح این سه دسته روحانی پرداخت و اظهار داشت: روحانیونی که پا به پای امام خمینی(ره) آمدند و بعد از امام راحل نیز در کنار رهبر معظم انقلاب ایستادند و از بیان و جان و وجودشان برای تقویت شجره طیبه ولایت فقیه مایه گذاشتند؛ در مقابل عده‏ای در برابر امام ایستادند یا طوعاً و کرهاً با امام همراهی کردند اما پس از رحلت امام، زاویه گرفتند؛ برخی دیگر نیز در حوادثی که باید فریاد می‏زدند سکوت کردند و هیچ نگفتند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: امروز روحانیت شیعه در یک آزمون بسیار سخت در تاریخ قرار دارد که به دلیل گستردگی دایره تقابل از همه آزمون‏ها سخت تر است؛ در زمان ائمه معصوم(ع) چنین تقابل گسترده ای نبوده، که امروز در یک طرف انقلاب اسلامی و رهبری و ملت ایران و طرف دیگر جبهه کفر و استکبار قرار دارد؛ ما ناچاریم و باید این مسیر را دنبال کینم.

 

قرار نیست امام زمان(عج) ظهور کند و به مقابله با داعش بپردازد، بلکه این وظیفه شیعه است

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی به وظیفه مهم ایران در منطقه اشاره کرد و ابراز کرد: قرار بر این نیست که ما منتظر باشیم تا حضرت حجت(عج) ظهور کند و جریان تکفیری داعش را نابود کند؛ این وظیفه رهبری، ملت ایران و روحانیت شیعه است که منطقه خاورمیانه را نجات دهد و زمینه را برای شکل گیری انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) آماده کند؛ متاسفانه امروزه شاهد بی‏تفاوتی برخی از روحانیون نسبت، به مسائل روز دنیا هستیم که باعث تردید و دودلی مردم می‏شود.

 

وی از قرار دادن سه اسلام بدلی در مقابله با اسلام شیعی خبر داد و تصریح کرد: امروز اسلام واقعی در دنیا زنده شده است؛ سه اسلام بدلی تکفیری، اسلام سکولاریزه شده ترکیه و اسلام تکفیری شیعی را در برابر اسلام ناب قرار داده‏اند؛ روحانیت باید در این زمینه گام‏های بلندی بردارد و نیاز به تحول است؛ تحول به قدری مهم است که پیش از انقلاب به خاطر این که امام فلسفه می‏گفتند، کوزه‏ای که فرزند امام در آن آب نوشیده بود را آب کشیدند؛ اگر تحول به وجود نمی‏آمد بلایی که بر سر مسیحیت در قرون وسطی آمد، به مراتب بدتر بر سر ما می‏آمد.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دو جریان که زاییده بدفهمی کلیسا است، اشاره کرد و گفت: اومانیسم و لیبرالیسم، انسان را جای خدا و عقل را جای شریعت قرار ‏داد و بزرگ‏ترین خیانت را به بشریت کردند؛ مارکسیسم نیز در مقابل مسیحیت و معنویت قرار گرفت؛ امروز جهان، تشنه حقایق اسلام است و نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان آمریکا و اروپا، یکی از عنایات الهی در ذهن رهبر معظم انقلاب بوده است؛ امروز صدای اسلام از تریبون ایران به جهان رسیده است و این انقلاب باید موانع را از سر راه خود بردارد و روحانیون و حوزه‏های علمیه نیاز به تحول دارند، چرا که رساندن پیام اسلام ناب، بر دوش روحانیت است./840/پ201/ش

ارسال نظرات