۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۳
کد خبر: ۲۴۸۸۳۵
رییس دانشکده علوم سیاسی دانشگاه تهران:

حقوق بین الملل آمیخته با مسائل سیاسی است

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشکده علوم سیاسی دانشگاه تهران، گفت: حقوق بین الملل آمیخته با مسائل سیاسی است و کسانی که قدرت دارند برخی مسائل را توجیه حقوقی کرده و درباره سلاح‌های هسته‌ای به صورت دو پهلو عمل می‌کنند.
موسوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید فضل‌الله موسوی رییس دانشکده علوم سیاسی دانشگاه تهران، سه شنبه در نشست علمی حقوق و امنیت هسته‌ای که در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد، ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زینب کبری(س) و با اشاره به این‌که نظام جمهوری اسلامی قربانی تروریست است، گفت: استفاده صلح‌آمیر از فناوری هسته‌ای می‌تواند پیشرفت‌های علمی را برای کشور ایجاد کند.

 

وی افزود: امروز برخی عوامل قدرت در جهان نمی‌خواهند اجازه دهند که کشوری بر روی پای خود ایستاده و تولید علم داشته باشد به همین دلیل تلاش می‌کنند امنیت این کشورها را مختل کنند.

 

رییس دانشکده علوم سیاسی دانشگاه تهران عنوان کرد: امروز همه می‌دانند که جمهوری اسلامی علت عدم امنیت نیست بلکه سفارت آمریکا و اسرائیل امنیت را سلب می‌کند.

 

موسوی اظهار داشت: آمریکا نه تنها تلاش می‌کند حق انرژی هسته‌ای را از ایران بگیرد بلکه در زمینه مسائل اقتصادی و اخلاقی نیز در منطقه دخالت می‌کند تا فساد اقتصادی و اخلاقی در منطقه جاری کند.

 

وی بیان داشت: در خلع سلاح هسته‌ای باید همه کشورها خلع سلاح شود اما آنها با توجیهات مختلف حقوقی سلاح هسته‌ای خود را تقویت کرده و ما را از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای محروم نگه می‌دارند.

 

رییس دانشکده علوم سیاسی دانشگاه تهران در پایان خاطرنشان کرد: حقوق بین الملل آمیخته با مسائل سیاسی است و کسانی که قدرت دارند برخی مسائل را توجیه حقوقی کرده و درباره سلاح‌های هسته‌ای به صورت دو پهلو عمل می‌کنند تا از این طریق موجودیت اسرائیل را حفظ کنند در حالی‌که عدم استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای نفی حقوق بشر ملت ایران است.

 

حسینی در ادامه گفت: امروز حقوق بین‌الملل بر اساس ضوابط جهانی قابل اجرا نمی‌باشد در ایران گروهگ منافقین بیش از 12 هزار نفر را از بین بردند در حالی که نه تنها حکم دستگیری عاملان آن داده نشد بلکه آنها را پناه داده و مقام و منصب نیز به این عوامل می‌دهند.

 

وی افزود: اینجا بحث بحث حقوقی نیست بلکه یک بازی سیاسی است امروز 14 سال از بحث هسته‌ای کشور ما گذشته معلوم نشد حقوق هسته‌ای حق ما است یا نیست.

 

حسینی گفت: مباحث حقوق بشر در دانشگاه‌های ما وارداتی و در حوزه علمیه نیز تعطیل است پس حقوق بشر اسلامی کجا تبین خواهد شد حقوق بشر اسلامی مطالبی است که باید در دانشگاه‌های ما بحث شود.

 

وی اظهار داشت: چرا سازمان های عالی بین المللی تا به امروز اقدام جدی نکردند ما واقعا در یک بازی سیاسی ضداخلاقی و ضدانسانی قرار گرفتیم دشمن برای دشمنی امده است.

 

حسینی در پایان گفت: واقعیت ملموس استفاده دولتها از سلاحهای هسته‌ای است، در حالی‌که بر اساس مبانی فقهی مبانی فقهی اسلام ما اجازه استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را نداریم مبانی اسلامی در راستای صیانت از امنیت جامعه اسلامی و انسانی است منطق اسلام بر اساس علم، اخلاق و ایمان است که باید به دنیا تجویز و صادر شود./807/پ202/ب4

ارسال نظرات