۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۲۴۸۸۶۱

ایجاد موزه شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در گیلان

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان از ایجاد موزه شهدای جنگ و انقلاب در گیلان خبر داد و گفت: سیره شهدا باید برای نسل امروز تبیین شود.
تشييع شهداي گمنام دفاع مقدس در جوار حرم امام خميني

به گزارش خبرنگار خبر گزاری رسا در رشت، ابراهیم طاهر نژاد، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان امروز در جلسه هماهنگی بزرگداشت روز شهدا گفت: احیاء، حفظ و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت از ظرفیت‌های فرهنگی روز بزرگداشت شهدا است.

 

طاهرنژاد بر زنده نگه‌داشتن یاد، نام و خاطره شهیدان تاکید کرد و افزود: شناساندن و نهادینه کردن روز بزرگداشت شهدا نیاز امروز جامعه است.

 

وی با اشاره به دیدار مدیران دستگاه‌های مختلف گیلان با ایثارگران هم‌زمان با 22 اسفند، بیان کرد: همه مردم عاشق شهدا هستند و شهیدان قهرمانان دینی و ملی محسوب می‌شوند.

 

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان از ایجاد موزه شهدای جنگ و انقلاب در گیلان خبر داد و یادآور شد: سال‌ ها است در تهیه زمین برای موزه شهدای استان با مشکل مواجه هستیم و جلسه نهایی اسفند ما برگزار می‌شود.

 

وی با بیان این که رسانه‌ها در معرفی شهدا در جامعه می‌توانند حرکت جدی داشته باشند، خاطرنشان کرد: سیره شهدا باید برای نسل امروز تبیین شود.

 

محمد علی نجفی، استاندار گیلان نیز در این جلسه با بیان این که برای تهیه زمین موزه شهدای استان با مشکل مواجه هستیم، گفت: موزه شهدای دفاع مقدس و انقلاب در گیلان ایجاد می‌شود.

 

نماینده عالی دولت در گیلان به حضور بی نظیر ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن امسال اشاره کرد و گفت: راهپیمایی روز 22 بهمن با حضور با شکوه مردم و هماهنگی نهادهای مختلف برگزار شد و از دست‌اندرکارن این مراسم به‌ویژه مردم قدردانی می‌کنم.

 

وی به هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دیدار با خانواده شهدا در دهه فجر امسال اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا به پیروزی رسیده و تداوم پیدا کرده است.

 

نجفی با تاکید بر گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، بیان کرد: افراد بسیاری در جریان پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار آن و همچنین در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند.

 

استاندار گیلان خواستار اجرای برنامه‌های ابتکاری و جذاب در برگزاری یادواره شهدا در استان شد و تصریح کرد: جوانان در یادواره‌های شهدا حضوری پررنگ دارند.

 

نماینده عالی دولت در گیلان، بازیابی سیره شهدا را مهم عنوان کرد و گفت: رسانه‌ها باید در ارتقای رویکرد موضوع شهدا در جامعه تلاش کنند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات