۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۲۴۹۰۸۲
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان:

وقف یکی از بنیان‌های اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: با توسعه فرهنگ وقف می‌توان یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی را توسعه داد.
واحدي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان حجت‌الاسلام عبدالله واحدی در همایش وقف و اقتصاد مقاومتی که در آستان مقدس امامزاده سید ابوالقاسم بسطام برگزار شد، گفت: وقف می‌تواند در توسعه اقتصاد مقاومتی نقشی به سزا داشته باشد و نیازهای جامعه را در ابعاد گوناگون برطرف کند.

 

وی افزود: با توسعه اقتصادی موقوفات می‌توان سرمایه‌های راکد را فعال کرد و بیشتر ناهنجارهای فرهنگی و اجتماعی جامعه را برطرف کرد.

 

واحدی تأکید کرد: موضوعات موقوفات بسیار متنوع است و با سرمایه‌گذاری در این امر می‌توان تمام مشکلات جامعه را حل کرد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: طبق بررسی‌های انجام‌شده در استان سمنان، می‌توانیم با سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدماتی به حل مشکل اقتصاد کمک شایانی کنیم.

 

وی افزود: امروز کسی در جامعه نمی‌تواند ادعا کند که از سرمایه موقوفات بهره‌مند نشده است؛ چون این زمینه آن‌قدر گسترده است که تمام جامعه را در‌برمی‌گیرد.

 

وی بیان کرد: از جمله اهداف این همایش تبیین جایگاه موقوفات و بقاع متبرکه در اقتصاد مقاومتی، تبدیل مالکیت خصوصی به مالکیت عمومی است که اساتید حوزه و دانشگاه باید پژوهش‌های لازم را در این زمینه انجام دهند.

 

حجت‌الاسلام واحدی گفت: یکی از آثار توسعه موقوفات در کشور از بین بردن فاصله طبقاتی و توزیع عادلانه ثروت است تا از این طریق جامعه اسلامی بتواند رشد کند.

 

وی افزود: طبق فرموده مقام معظم رهبری ما باید به ‌طرف کاهش تصدی‌گری برویم، که یکی از اهداف سازمان اوقاف و امور خیریه کشور استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای توسعه موقوفات است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان بیان کرد: امروز جوانان ما در زمینه خرید مسکن دچار مشکل جدی هستند و ما می‌توانیم با توسعه‌بخشی از موقوفات این مشکل را حل کنیم.

 

واحدی گفت: جایگاه وقف در اقتصاد کشور باید مشخص شود و کارهایی که توسط این امر خداپسندانه انجام‌شده است باید مورد اطلاع مردم گیرد.

 

وی افزود: معاونت بهره‌وری سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در حوزه‌های سلامت و بهداشت جامعه، صنعت، کشاورزی پروژه‌های عظیمی را اجرا می‌کند که از جمله آن می‌توان به ساخت بیمارستان تخصصی سرطان در شهرری، شیراز و اراک اشاره کرد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان بیان کرد: در توسعه موقوفات استان کارهای بسیار خوبی انجام‌شده است ولی باید قدم‌های بلندتری برداشته شود.

 

وی تصریح کرد: عواید موقوفات در ارتقای تولید ناخالص ملی تأثیر به سزایی دارد و می‌تواند وابستگی اقتصاد کشور را به نفت کاهش دهد./1325/د102/ی

ارسال نظرات