۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۲۴۹۲۱۹
با وجود اعتراضات فراوان مسلمانان؛

پارلمان اتریش محدود ساختن فعالیت مسلمانان را قانونی کرد

خبرگزاری رسا ـ پارلمان اتریش با وجود مخالفت‎های جامعه مسلمانان این کشور اصلاحات جنجالی قانون اسلام این کشور را که یک قرن سابقه دارد به تصویب رساند؛ به موجب این اصلاحات محدودیت‎های بیشتری علیه فعالیت مسلمانان این کشور و ساخت مساجد اعمال می‎شود.
تظاهرات موافقان و مخالفان تصويب قانون محدودساختن فعاليت مسلمانان در اتريش
 
به گزارش خبرگزاری رسا، پارلمان اتریش با وجود مخالفت‎های جامعه مسلمانان این کشور اصلاحات جنجالی قانون اسلام این کشور را که یک قرن سابقه دارد به تصویب رساند؛ به موجب این اصلاحات محدودیت‎های بیشتری علیه فعالیت مسلمانان این کشور و ساخت مساجد اعمال می‎شود.
 
قانون جدید به تصویب رسیده در پارلمان اتریش همچنین سازمان های اسلامی را از دریافت پول از خارج از این کشور منع می کند.
 
علاوه بر این، مساجد با کمتر از 300 نمازگزار در طول یک سال آینده تعطیل شده و آنهایی نیز که بیش از این تعداد نمازگزار دارند باید به عنوان یک نهاد قانونی به ثبت برسند.
 
اصلاحات جدید به تصویب رسیده در پارلمان اتریش در حقیقت قانون سال 1912 میلادی این کشور را که دچار تغییرات عمده ای می کند.
 
قانون سال 1912 میلادی اتریش اسلام را به عنوان یک دین به رسمیت شناخته و این کشور را به الگویی ایده آل در اروپا در مورد برخورد با دین اسلام تبدیل کرده بود.
 
سباستیان کورز، وزیر امور اقلیت های اتریش در دفاع از قانون محدود سازی فعالیت مسلمانان اتریش مدعی شد: آن چه که ما می خواهیم آن است که نفوذ سیاسی و کنترل عوامل خارجی را بر فعالیت مسلمانان اتریش کاهش دهیم.
 
وی در ادامه ادعاهای خود گفت: ما می خواهیم که اسلام جزیی از شخصیت اتریش باشد./990/ب902/ک
ارسال نظرات