۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۲۴۹۲۸۸

جمعیت الوفاق سلب تابعیت بحرینی‌ها را بیانگر بحران سیاسی خواند

خبرگزاری رسا ـ جمعیت الوفاق بحرین، صدور احکام اعدام، زندان و سلب تابعیت شمار جدیدی از شهروندان بحرینی توسط نظام منامه را بیانگر گسترش بحران سیاسی در این کشورخواند.
انجمن الوفاق اسلامي بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعیت الوفاق بحرین از جریان‌های سیاسی مخالف نظام آل‌خلیفه با صدور بیانیه‌ای به اقدام اخیر دستگاه قضایی نظام آل‌خلیفه ‌علیه معارضان و شهروندان عادی واکنش نشان داد.


گزارش‌ها حاکی از آن است که دادگاه رژیم آل‌خلیفه روز گذشته در رسیدگی به پروندۀ موسوم به حادثه انفجار الدیه سه تن از شهروندان بحرینی را به اعدام و هفت تن دیگر را به حبس ابد محکوم وتابعیت بحرینی هشت تن دیگر را سلب کرد.


جمعیت الوفاق بحرین در واکنش به صدور این احکام اعلام کرد: با صدور این احکام جدید، شمار افرادی که به اعدام محکوم شدند، به 7 تن و شمار افراد سلب تابعیت شده، به 123 نفر رسید.


این جمعیت سیاسی اعلام کرد: هرگونه حکمی که به استناد به اعترافات تحت شکنجه صادر شود، باطل است و هرگونه محاکمه که فاقد شروط لازم و تدابیر ویژۀ محاکمه عادلانه باشد غیرقابل قبول است زیرا حقوق متهمان را رعایت نمی‌کند و به این ترتیب، هرگونه حکمی از چنین دادگاه‌هایی صادر شود، بر اساس قوانین داخلی و قوانین بین‌المللی، باطل است.


جمعیت الوفاق ملی اسلامی بحرین بر ضرورت دستیابی به راه حلی سیاسی برای بحران این کشور که صدور اینگونه احکام جزیی از پیامدهای آن است، تاکید کرد و این بحران فرصت های برقراری ثبات سیاسی را از بین می‌برد./994/ب102/د

ارسال نظرات