۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۷
کد خبر: ۲۴۹۵۱۶

انتقاد سازمان های اسلامی اروپا از بازنگری در قانون اسلام اتریش

خبرگزاری رسا ـ سازمان های اسلامی اروپایی قانون جدید جنجالی که در مورد بازنگری وضعیت مسلمانان در اتریش اخیرا به تصویب رسیده را به شدت مورد انتقاد قرار داد.
اتريش

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سازمان های اسلامی اروپایی قانون جدید جنجالی که در مورد بازنگری وضعیت مسلمانان در اتریش اخیرا به تصویب رسیده را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

پارلمان اتریش اخیرا قانونی را با اکثریت آرا برای بازنگری قانون تاریخی وضعیت مسلمانان در اتریش به تصویب رساند.

دکتر عمر الحمدون،رییس موسسه اسلامی انگلیس با ابراز نگرانی در مورد قانون جدید تاکید کرد که این قانون برای منزوی کردن مسلمانان است و جامعه اسلامی را هدف قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد که این قانون دارای برخی جنبه های مثبت اما دریایی از جنبه های منفی است.

الحمدون افزود: لزوم برگزاری مراسم در مساجد به زبان آلمانی جنبه مثبت دارد زیرا مهم است که امامان جماعات بتوانند به زبان جامعه ای که در آن زندگی می کنند،صحبت کنند اما این می تواند در میان گذاشتن دیدگاه های مذهبی و شیوه معرفی کتاب آسمانی قرآن را محدود کند.

وی همچنین با جلوگیری از حمایت های مالی خارجی برای نهادها و سازمان های اسلامی مخالفت کرد و گفت:به اعتقاد من این قدمی رو به عقب است.

الحمدون ادامه داد: این اقدام در حقیقت مانعی بر سر راه پیشرفت مسلمانان است.

حمیرا فیلیس ،هماهنگ کننده ابتکار اسلامی اروپا برای همبستگی اجتماعی واقع در استراسبورگ نیز،گفت : قانون جدید بخش از رویکردی است که مسلمانان را از همه حوزه های اجتماعی و سیاسی - اجتماعی محروم می کند.

اسلام یکی از دین های رسمی در اتریش از سال 1912 میلادی بوده است.

«قانون اسلام» را آخرین امپراطور اتریش،فرانس ژوزف ارائه داد،قانونی که بر اساس آن مسلمانان دارای حقویق مساوی با مسیحیان و یهودیان هستند./982/د102/ک

ارسال نظرات