۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۲۴۹۶۳۱
نماینده مجلس:

معیارهای اسلامی، ضامن زندگی پایدار است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معیارهای اسلامی زندگی پایدار را ضمانت می‌کند، گفت: اگر ریشه و زیرساخت خانواده از ابتدا درست پایه‌گذاری نشود در آینده خانواده دچار مشکلات زیادی می‌شود.
حجت الاسلام عبادي نماينده مردم بيرجند خوسف و درميان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام سید محمدباقر عبادی، ظهر امروز در جمع مردم خوسف با بیان این‌که معیارهای اسلامی زندگی پایدار را ضمانت می‌کند، گفت: حاکمیت لیبرالیسم و اومانیسم و فاصله گرفتن از ارزش‌های معنوی عامل تزلزل خانواده در غرب است.

 

وی با اشاره به این‌که قبل از انقلاب اسلامی حرکت به سمت سبک زندگی غرب در جامعه ترویج می‌شد، افزود: این در حالی بود که هسته خانواده در غرب متزلزل و کم‌رنگ است و همسران تعهدی برای ماندگاری در خانواده ندارند.

 

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حاکمیت لیبرالیسم و اومانیسم و فاصله گرفتن از ارزش‌های معنوی و تبدیل‌شدن زندگی‌ها به زندگی حیوانی کانون خانواده را در غرب نابود کرده است و امروز دشمن همین نقشه را برای ملت ایران دارد‌ توجه به این نکته ضروری است که در اسلام خانواده تنها ساختاری است که زمینه پیشرفت و تعالی جامعه را با پرورش فرد در بعد فردی و اجتماعی فراهم کند.

 

حجت‌الاسلام عبادی بابیان این‌که زندگی به مفهومی که نظام اسلامی به آن قائل است در غرب وجود ندارد، ادامه داد: ازهم‌پاشیدگی خانواده و رفتارهای غیراخلاقی که در فیلم‌های غرب مشاهده می‌شود ناشی از تفکر آنان به زندگی است چراکه در غرب هدفی برای زندگی تعریف نمی‌شود.

 

وی ادامه داد: علت اصلی وضعیت زندگی و ازدواج در غرب وجود دیدگاه لذت‌گرایی و لذت‌جویی محض است.

 

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که سلامت اجتماعی از سلامت خانواده منتج می‌شود، اظهار کرد: اگر اجزای تشکیل‌دهنده خانواده سالم نباشد نمی‌توان جامعه سالمی داشت و امروز ما نیز با این جامعه به دلیل بی‌توجهی به تکالیف اسلامی فاصله‌داریم و برای این‌که بتوانیم به این جامعه نزدیک شویم باید زندگی حضرت زهرا(س) را به‌عنوان الگو به جهانیان معرفی کنیم.

 

حجت‌الاسلام عبادی با اشاره به اینکه باید همسران با وظایف خود در خانواده آشنا باشند، افزود: همچنین باید معیارهای که اسلام برای انطباق دو فرد قائل شده یا هم‌کفو بودن در امر ازدواج مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه معیارهای اسلامی زندگی پایدار را ضمانت می‌کند، افزود: اگر ریشه و زیرساخت خانواده از ابتدا درست پایه‌گذاری نشود در آینده خانواده دچار مشکلات زیادی می‌شود.

 

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که مردم باید به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در زمینه ازدواج آسان و فرزندآوری توجه کنند، یادآور شد: خانواده‌ها باید در بسترسازی برای ازدواج جوانان و انتخاب همسر شایسته برای آن‌ها پیشگام شوند و جوانان هم برای این‌که زندگی موفقی داشته باشد باید زندگی حضرت زهرا(س) را الگوی خود قرار داده و خانواده خود را برمحور خانواده حضرت امیر(ع) تنظیم و تربیت کنند./968/پ202/ب4

ارسال نظرات