۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۲۴۹۸۵۱
در دیدار علمای انگلستان؛

نماینده آیت الله سیستانی: در جزئیات نیز باید به مراجع تقلید رجوع کرد

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستان قدس حسینی رجوع به مراجع تقلید در مسائل مختلف را عامل سلامت دین و صحت تصمیم‎گیری دانست.
حجت الاسلام شيخ عبدالمهدي کربلايي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت آستان قدس حسینی با جمعی از علما، ائمه جمعه و جماعت و مسؤولان مراکز اسلامی انگلیس در دارالضیافه حرم امام حسین(ع) دیدار کرد.

 

وی با اشاره به اینکه علما و فضلای موجود در انگلستان سفیران اسلام و مذهب اهل بیت(ع) در این کشور هستند، گفت: پایبندی به توصیه ها و تطبیق فتوای مراجع از اهمیت فراوانی برخوردار است و سلامت دین و گام برداشتن در مسیر صحیح اهل بیت(ع) را در پی دارد.

 

حجت الاسلام کربلایی افزود: به شما توصیه می کنم که همیشه به مراجع تقلید رجوع کنید، ما در نجف اشرف درس خوانده و بر اساس تجربه برایمان ثابت شده است که حتی در جزئیات باید به مراجع تقلید رجوع کرد تا تصمیم های درستی اتخاذ شود.

 

نماینده حضرت آیت الله سیستانی وظیفه علما را در قبال ارائه چهره مخدوش از اسلام از سوی جریان تکفیری را سنگین دانست و تصریح کرد: برای مقابله با این پدیده باید اسلام واقعی یعنی مذهب اهل بیت(ع) را تبلیغ کرد زیرا رسانه های غربی با استفاده از جنایت های وحشیانه تکفیری ها ذهنیت جهانیان نسبت به اسلام را تغییر داده اند.

 

وی بر لزوم ارتباط مستمر علمای شیعه با شهروندان اروپایی تأکید کرد.

 

علیرضا رضوی رییس شورای علمای شیعه اروپا نیز با اشاره به اینکه بسیاری از علمای این هیأت برای اولین بار به زیارت عتبات مقدس آمده اند، پروژه های عمرانی رخ داده از سوی آستان قدس حسینی از زمان سرنگونی دیکتاتوری تاکنون را چشمگیر عنوان کرد.

 

وی اظهار داشت که 70 مرکز اسلامی، 100 حسینیه و بیش از 1700 مسجد مسجد در سراسر انگلستان وجود دارد./980/ب902/د

ارسال نظرات