۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۲۴۹۹۲۳
با حضور مقامات بین المللی برگزار شد؛

نخستین کنگره بین المللی یکصدمین سالگرد جهاد عشایر عرب در اهواز

خبرگزاری رسا ـ نخستین کنگره بین المللی یکصدمین سالگرد جهاد عشایر عرب خوزستان با حضور نماینده ولی فقیه در خوزستان، مشاور رییس جمهور عراق و مقاماتی از کشورهای اسلامی برگزار شد.
تمثال جهاد عشاير عرب خوزستان در برابر انگليس در جنگ جهاني اول

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، نخستین کنگره بین المللی یکصدمین سالگرد جهاد عشایر عرب خوزستان با حضور آیت الله سیدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، مشاور رییس جمهور عراق و مقاماتی از کشورهای اسلامی، عصر امروز در کنار مقبره شهدای این واقعه در روستای گمبوعه اهواز برگزار شد.

حسن شاهوار پور، فرمانده سپاه ولی ولی عصر(عج) خوزستان در این مراسم با تقدیر از حضور سران قبایل عشایر عراق، یمن، لبنان و بحرین اظهارداشت: این کنگره تلاشی ارزشمند از سوی عشایر و مردم ولایتمدار خوزستان جهت بازسازی واقعه ای مقدس است.

وی افزود: جهاد عشایر عرب خوزستان نمایانگر ارادت شکوهمند مردم خوزستان به مرجعیت و وطن اسلامی است.

در ادامه این مراسم آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با تشریح محورهای ایستادگی عشایر در برابر متجاوزان انگلیسی اظهارداشت: آغاز این حرکت مقدس با فتوای آیت الله یزدی صاحب کتاب العروه الوثقی صورت گرفت و مردم با جان خود این فتوا را به مرحله عمل رساندند.

وی افزود: این حرکت جهادی نشان دهنده مقابله مردم مسلمان خوزستان با تجزیه طلبی بیگانگان و پاسخ کوبنده آن ها به متجاوزان است.

بر اساس این گزارش در ادامه این مراسم نمایش بازسازی شده واقعه جهاد عشایر اجرا شد و در آن شیوه مبارزه عشایر و سلاح سرد آن ها به نمایش گذاشته شد.

گفتنی است، کنگره بزرگداشت جهاد عشایر عرب خوزستان فردا در مجتمع فرهنگی تفریح فجر اهواز برگزار می شود./9452/پ203/ب2

ارسال نظرات