۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۸
کد خبر: ۲۴۹۹۷۰
در دانشگاه علامه طباطبایی؛

نشست تخصصی نسبت اقتصاد اسلامی و اقتصاد مقاومتی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست تخصصی نسبت اقتصاد اسلامی و اقتصاد مقاومتی به همراه بررسی چالش های اقتصاد ایران با حضور اقتصاد دانان برجسته دانشگاهی در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.
اقتصاد مقاومتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمود عیسوی عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی در نشست تخصصی نسبت اقتصاد اسلامی و اقتصاد مقاومتی به همراه بررسی چالش های اقتصاد ایران با حضور اقتصاد دانان برجسته دانشگاهی که بعد از ظهر دوشنبه 11 اسفندماه در دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی گفت: ایشان معتقد به رواج اقتصاد مقاومتی با گفتمان سازی در جامعه و حرکت دادن محافل علمی کشور برای برون رفتی که دشمنان بر ما تحمیل و بر شدت آن افزوده اند، هستند.

 

وی با بیان اینکه باید با بتوانیم دستاوردهای خود را در اختیار ملت ها قرار دهیم و راه برون رفت تحریم ها را پیدا کنیم، خاطرنشان کرد: مباحث نظری و کاربردی اقتصاد مقاومتی نیاز کشور است و باید برای مفهوم ادبیات اقتصاد مقاومتی برای برون رفت از نظام سلطه شرایط مناسبی را فراهم کنیم.

 

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به بحث های مفهومی، نظری و کاربردی که به عهده دستگاه هایی اجرای کشور است، اظهار کرد: بحث نظری و کاربردی اقتصاد مقاومتی باید همراه با هم باشند، باید نشست های علمی تشکیل شود و در کنار آن از دستگاه اجرایی کشور دعوت شود، ایده ها به بحث گذاشته شود و کشور در این زمینه با موفقیت حرکت کند.

 

حجت الاسلام عیسوی با اشاره به چالش های کشور در زمینه اقتصاد و ضروت پرداختن به آن، عنوان کرد: برای راه برون رفت از تحریم ها باید به هر دو جنبه مباحث نظری و اجرای توجه شود.

 

وی باور اسلامی را یکی از راه های برون رفت از مشکلات اقتصادی دانست و تاکید کرد: تصمیم گیرندگان ضعیف عمل می کنند و اگر باور اسلامی را داشته باشیم اقتصاد اسلامی قابل طراحی است و تهدید ها کارساز نیست و شاید اصلا تهدید نمی شدیم.

 

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه خدا در همه امور ما حضور دارد، اذعان کرد: خدا مالک مطلق و فرمانده هستی است و ما باید در زمینه اقتصاد اسلامی زمین خودمان بازی کنیم نه اینکه در زمین دشمن بازی کنیم.

 

حجت الاسلام عیسوی با اشاره به بحث توحید عملی و افعالی، گفت: ما باید توحید عملی و نظری را نهادینه کنیم، جامعه موحد ساختار آن بر مبنای توحید و خدا محوری است و با ساختار سکولار متفاوت است.

 

وی رویکرد اقتصاد مقاومتی را مدیریتی دانست و خاطرنشان کرد: خدا بستر احیای رویکرد اقتصاد مقاومتی را بر عهده ما قرار داده است و ما باید معتقد به چارچوب الهی باشیم و این نظام نه تنها برای کشورهای مسلمان بلکه برای غیر مسلمان ها قابل اجرا است.

 

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به لزوم احیای بانکداری اسلامی، عنوان کرد: اگر بتوانیم نظام مبتنی بر واقیعت اسلام و جهان اسلام طراحی کنیم، این نظام برای همه جوامع قابل استفاده است و یک مدل مدیریتی برای برون رفت علیتی برای دیگر کشورها قابل اجرا است، احکام اسلامی قابلیت اجرا برای همه کشورها را دارند و ما در اقتصاد اسلامی ظرفیت بهره برداری از فرصت ها را داریم./818/پ203/ب4

ارسال نظرات