۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۲۵۰۱۱۲

معرفی بسته کتابشناسی دخت پیامبر از سوی «به نشر»

خبرگزاری رسا ـ به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری فاطمه زهرا سلام الله علیها، بسته پیشنهادی انتشارات آستان قدس رضوی ویژه این ایام (از «مادر خلقت» تا «حکمت ها وسیره فاطمی» و «یاس یاسین») معرفی شد.
کتاب ياس ياسين

 

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، نقش حضرت زهرا سلام الله علیها با گذشت قرن‌ها همچنان به عنوان الگویی کارآ و تمام عیار برای تمام زنان و دختران مسلمان در سراسر جهان مطرح است.


به نشر نیز مبتنی بر یکی از رسالت های خود مبنی بر انتشار آثار با موضوع دین و مذهب، کتاب های متعددی را در راستای زهد، تقوا و عفافی که آن حضرت در طول دوران زندگی پر برکتش داشته است چاپ و توزیع کرده که تعداد 4 عنوان کتاب از این انتشارات با محوریت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها معرفی می شود.


کتاب «یاس یاسین» سروده های فاطمی در وصف و بازشناساندن شخصیت زهرا سلام الله علیها توسط محمد جواد غفورزاده(شفق) است که توسط انتشارات آستان قدس رضوی تا کنون سه نوبت تجدید چاپ شده است.


شاعر در این کتاب 91 صفحه ای با قطع رقعی، چهل سال تجربه شاعرانه خود و شور سروده ‌ها و سوگ سروده‌ ها درباره روشنای چشم رسول، زهرای بتول سلام الله علیها را در یک دفتر سامان داده که از جمله ویژگی های این کتاب می توان به موسیقی، روانی و همچنین حرف های تازه و نگاه نو شاعرانه که مجموعه را خواندنی تر می کند، اشاره کرد.


همچنین کتاب «حکمت های فاطمی» از دیگر کتاب های به نشر و نوشته جواد محدثی، عنوان اثری با محوریت حضرت زهرا سلام الله علیها و چهارمین جلد از سلسله کتاب های راه زندگی است که نویسنده به ترجمه و توضیح چهل حدیث از دخت نبی مکرم اسلام با ترجمه ای روان همراه با توضیحی مختصر و استفاده اشعاری متناسب در لابلای مطالب می پردازد.


آن‌چه در این کتاب آمده، چهل حدیث برگزیده از سخنان نورانی آن عالمه صدیقه است که همراه با ترجمه و توضیحات مختصری پیرامون احادیث، اهل نور و معرفت را به فیض می رساند.


«مادر خلقت»، نام کتاب دربردارنده چهل حدیث از حضرت زهرا سلام الله علیها است که توسط به نشر و به قلم علی اصغر دلیلی صالح تا کنون سه نوبت در قطع جیبی تجدید چاپ شده و گزیده‌ای از سخنان حضرت فاطمه، امّ ابیها را با همراهی اشعاری موزون و روان در قالب گنجینه‌ای از حکمت به مؤمنان حق‌جو تقدیم می‌کند.


کتاب «سیره فاطمی» دیگر کتاب انتشارات آستان قدس رضوی است که توسط جواد محدثی نوشته شده و به ترجمه و توضیح چهل حدیث درباره سیره فاطمه سلام الله علیها می پردازد و  ترجمه روان و توضیح مختصر هر حدیث، ذکر اشعار و نقل داستان های تاریخی، از ویژگی های این کتاب مختصر بشمار می رود.


علاقه مندان به تهیه این مجموعه کتاب ها و همچنین سایر کتاب های انتشارات آستان قدس رضوی می توانند به نشانی اینترنتی
www.behnashr.com  و یا فروشگاه های مشهد و نمایندگی های سراسر کشور مراجعه کنند./1308/د102/ق

ارسال نظرات