۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۲۵۰۱۳۳
همزمان با شب شهادت حضرت زهرا؛

عزاداران فاطمی در حرم رضوی به سوگ نشستند

خبرگزاری رسا ـ عاشقان و دلباختگان خاندان عصمت و طهارت(ع) در ماتم و عزای دخت نبی؛ صدیقه طاهره حضرت زهرا(س) در حرم مطهر رضوی به سوگ نشستند.
عزاي فاطمه(س)
حرم رضوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، عزاداران و ماتم زده های فاطمی امشب برای عرض تسلیت شهادت مظلومانه بانوی دو عالم به صاحب ماتم امام زمان(عج) و ولی نعمتمان حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) در حرم مطهر رضوی گردهم آمدند.

 

مراسم ویژه شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) از ساعت 18:30 در رواق امام خمینی با تلاوت قرآن کریم آغاز و با مرثیه سرایی و عزاداری ذاکران اهل بیت(ع)؛ جعفر ملائکه و حاج احمد واعظی ادامه یافت.


زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی ثامن الحجج(ع) در این شب که سرتاسر زمین و آسمان عزادار یگانه دختر محمد مصطفی(ص) است، در غم شهادت مظلومانه بانوی دو عالم زهرای مرضیه اشک ماتم ریختند و به سینه زنی و عزاداری پرداختند.


در این برنامه حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران با بیان این که ایمان و جهاد مطاعی در بازار دنیا برای معامله با خدا است، اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم فرموده است پیامبران و امامانی برای شما فرستادیم تا در سایه آنان صاحب ایمان شوید و در سنگر جهاد استقرار پیدا کنید زیرا اعمال انسان بدون ایمان پذیرفته نیست.

 

جریان ولایت مدیون فاطمه است


حجت الاسلام والمسلمین صدیقی تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) کوثر و چشمه ایمان است؛ اعتقاد و توسل به ایشان دل انسان را نرم و ایمانش را تقویت می کند.


وی با بیان این که حضرت زهرا در مسأله جهاد نیز فرمانروا بوده اند، اظهار کرد: در جبهه ای که منافقان به خانه ایشان هجوم آوردند تا حضرت علی(ع)؛ امام زمان فاطمه(س) را ببرند، حضرت سینه خود را سپر کردند، محسنش را در این راه قربانی و خود جان نیز باختند؛ اما علی(ع) را حفظ کردند.


امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: وهابی ها، سکولارها، غربی ها با مجلات و شبکه های غیر اخلاقی که به جهان اسلام هجوم آورده اند؛ و با رواج بی حجابی، بی حیایی، اختلاط زن و مرد سبب از بین رفتن ایمان و رشد گناه شده اند.


وی افزود: با ارتکاب گناه به صورت پی در پی دل سنگ می شود فردی که دچار قساوت قلب شد بذر ایمان در دلش رویش نمی کند این داعشی های بی رحم گناهان نابخشودنی داشتند که دچار قساوت شدند و امروز مرتکب جنایات غیرقابل تحمّلی می شوند.

 

جهاد در راه خدا حافظ ایمان است


حجت الاسلام والمسلمین صدیقی جهاد در راه خدا را حافظ ایمان بیان کرد و گفت: طبق آیات قرآنی جهاد پایگاه های دینی را امنیت می بخشد؛ جهاد هم امنیت بین المللی هم امنیت اهل عبادت را تأمین می کند.


وی با بیان این که جهاد بر دو نوع است؛ جهاد به بیان و جهاد به بنان، افزود: «جهاد به بنان» در جبهه ای که سلاح آن قلم است صورت می گیرد؛ مانند امام خمینی(ره) که با اعلامیه های خود جهاد کردند و «جهاد به بیان» جبهه ای است که اسحه آن بیان است؛ یک گوینده، خطیب جمعه، مباحثه کنندگان با وهابیون، مناظره کنندگان حکم کسی را دارد که سینه اش را در جنگ سپر دین قرار داده است.


حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این‌که جهاد بانوان خانه داری، همسر داری و تربیت فرزندان، است، گفت: جهاد با نفس اماره و حبّ دنیا و جهاد اصغر که مبارزه در میدان جنگ است، از انواع دیگر جهاد می‌باشد./1308/پ202/ب4

ارسال نظرات