۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۲۵۰۱۵۲
حجت‌الاسلام فرحزاد:

حضرت زهرا همه سختی‌ها را تحمل کرد تا شیعیان آزار نبینند

خبرگزاری رسا ـ سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان این‌که اهل‌بیت(ع) از جمله حضرت زهرا(س)در کوچه ضرب تازیانه و فشارها را تحمل می‌کردند تا به شیعیان آن‌ها آزاری نرسد، گفت: ما به‌ عنوان شیعیان وظیفه‌داریم که منش و سیره ایشان را ادامه داده تا رنج‌های اهل‌بیت و حضرت زهرا(س) بدون پاسخ باقی نماند.
حجت الاسلام حبيب الله فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ حبیب‌الله فرحزاد، استاد حوزه علمیه قم، شب گذشته در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان این حضرت فاطمه(س) به معنای واقعی کلمه بانوی بی‌بدیل و بی‌نظیر در عالم بودند، گفت: خداوند ویژگی‌هایی را به این بانو کرامت کرده که در هیچ بشری قبل و بعد از ایشان وجود ندارد و همین موضوع ایشان را بر سایر انبیا به‌ جز حضرت خاتم برتری و منزلت داده و محبت و اطاعت ایشان را بر تمامی مخلوقات عالم واجب کرده است.

 

وی با بیان این‌که بعد از پیغمبر اکرم(س) جبرئیل که سالار و سرور فرشتگان بوده بر حضرت زهرا(س) وارد می‌شده و با ایشان گفت‌وگو می‌کرده است، ادامه داد: روایت‌شده که حضرت زهرا(س)مصحفی داشته‌اند که این مصحف دست ائمه امانت بوده و امروز هم در اختیار امام زمان(عج) قرار دارد.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که حضرت زهرا(س) تنها یادگار رسول خدا(ص) در میان بشریت بودند، گفت: مردم زمان ایشان بسیار بد با ایشان رفتار کرده و به ‌زور تازیانه و سوزاندن در خانه ایشان را از حمایت امام زمانشان بر حذر داشتند.

 

حجت‌الاسلام‌ فرحزاد با اشاره به این‌که حضرت زهرا(س) به آینده، گذشته، حال و آنچه انجام‌نشده بود علم کامل داشتند، تصریح کرد: این بانوی بزرگوار علمی لدنی دارند و اگر زن نبودند حتماً پیغمبر می‌شدند.

 

وی با اشاره به این‌که صفات و نور خداوند در حضرت زهرا(س) متجلی شده بود، افزود: هنگامی‌که سلمان و ابوذر از صفات حضرت زهرا(س) در نزد پیامبر(ص) سخن می‌گفتند حضرت رسول(ص) تبسم کرده و بسیار خشنود می‌شدند و حضرت زهرا(س) هم از دیدار سلمان خوشحال شده و به ایشان دعا و علوم مختلف را تعلیم می‌دادند.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: حضرت رسول (ص) همواره به سلمان و ابوذر و سایر صحابه می‌فرمودند فاطمه دخترم کنیزی است که در محشر وقتی وارد شود بر اسبی از نور سوار بوده و افسار این اسب در دست حضرت علی(ع) بوده و در سمت راست و چپ ایشان میکائیل و جبرئیل حرکت کرده و در پشت سر ایشان امام حسن و امام حسین (ع) هستند و خود خداوند نگهبان این کاروان بوده و هنگام عبورشان از محشر خداوند ندا می‌دهد خلق چشمان خود را بینند؛ زیرا حضرت زهرا(س) مانند خورشید هستند که امکان نگاه مستقیم به خورشید وجود ندارد.  

 

حجت‌الاسلام‌ فرحزاد با بیان این‌که نخستین کسی که در قیامت وارد بهشت می‌شود حضرت زهرا(س) است، گفت: این نشان مقام و منزلت ایشان است و حضرت زهرا(س) چون نسبت به شیعیان خود مهربان هستند از خداوند می‌خواهند که بتوانند شیعیان خود را شفاعت کنند که خداوند در پاسخ به ایشان می‌گویند من 2 هزار سال قبل از این‌که شما را خلق کنم قسم خوردم که شیعیان شما را در آتش ازلی وارد نکنم.

 

وی با بیان این‌که اهل‌بیت(ع)  از جمله حضرت زهرا(س)در کوچه ضرب تازیانه و فشارها را تحمل می‌کردند تا به شیعیان آن‌ها آزاری نرسد، ادامه داد: ما به‌ عنوان شیعیان وظیفه‌داریم که منش و سیره ایشان را ادامه داده تا رنج‌های اهل‌بیت و حضرت زهرا(س) بدون پاسخ باقی نماند.

 

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: محبت به حضرت زهرا(س) و ادامه راه ایشان از فرایض واجب بر تمامی مسلمانان است./837/پ202/ی

ارسال نظرات