۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۲۵۰۱۵۳
آیت الله نمازی در دیدار با بسیج دانشجویی دانشگاه کاشان:

نگران آینده احزاب و گروه های سیاسی هستم/ دانشگاه به میدان منازعه سیاسی تبدیل نشود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان به دانشجویان توصیه کرد مراقب باشند دانشگاه میدان منازعات سیاسی قرار نگیرد و از نزاع های سیاسی پرهیز و جوانی خود را تمام و کمال صرف مطالعه و تحقیق و پویایی علمی‌کنند.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه در کاشان، سه شنبه شب در دیدار با بسیج دانشجویی دانشگاه کاشان گفت: با نگاهی به سابقه دانشگاه ها در طی 36 سال گذشته، جوانان زیادی در این مدت وارد دانشگاه ها و فارغ التحصیل شدند و رفتند، بنابراین زمان هیچ گاه به نفع افراد متوقف نخواهد شد تا گذشته را جبران کنند.

 

وی افزود: دوران دانشجویی نیز به سرعت می گذرد و برنده این میدان افرادی هستند که از این لحظات نهایت استفاده را داشته باشند تا زمانی که دوران دانشجویی و تحصیلات تکمیلی به پایان می رسد هرکدام از آنها یک شخصیت برجسته علمی باشند.

 

آیت الله نمازی با اشاره به این که ما باید به فکر آینده اسلام و نظام و انقلاب باشیم و خود را درگیر کارهای پیش پا افتاده نکنیم افزود: در آستانه انتخابات تشکل های سیاسی یکی بعد از دیگری تحت عنوان اصولگرا و اصلاح طلب اعلام موجودیت می کنند مواظب باشیم خود را درگیر آنها نکنیم.

 

نماینده ولی فقیه درکاشان یادآورشد: گروه و تشکل ها و حزب هایی که در آستانه انتخابات یکی بعد از دیگری اعلام موجودیت می کنند، اگر به دنبال اسلام باشند، که کار برای اسلام و خدا، نیازی به تشکل و حزب ندارد؛ به همین دلیل آنها به دنبال تصاحب کرسی های مجلس و مدیریتی هستند که این تفکر برای کشور سم مهلکی است که جوانان ما از عمق و آثار سوء این تشکل ها آگاهی ندارند و گرفتار گروه های سیاسی می شوند.

 

آیت الله نمازی با اشاره به این که احزاب در قانون اساسی کشور تعریف است، یاد آورشد: اکنون که احزاب در قانون اساسی تعریف شده اند اما با چه اهدافی و چه کاربردی باید فعالیت کنند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یاد آورشد: اگر کشورهای غربی به دنبال احزاب و سیاست های احزاب در کشورهای خود هستند برای این است که آنها از ظرفیت هایی مانند نمازهای جمعه و یا نمازهای جماعات که مردم به صورت خود جوش و داوطلبانه و بدون دعوت روزانه درسه نوبت صبح و ظهر و شب در کنار یکدیگر می نشینند محروم هستند و برای این که چنین گردهمایی های مردمی را داشته باشند با تأسیس احزاب به دنبال جذب مردم هستند.

 

به گفته وی، نماز جمعه در مکتب ولایت به گونه ای است که همه کسانی که تا شعاع 11 کیلومتری از مرکز نمازجمعه در چهار جهت قرار دارند، حضورشان درنماز جمعه واجب است مگر این که عذر شرعی داشته باشند، به همین خاطر اگر کسی بدون عذر شرعی سه هفته متوالی نماز جمعه را ترک کند منافق است و این ابزار تجمعی است که کشورهای غربی از آن محروم هستند و ناچار هستند حزب تشکیل بدهند و عضو گیری کنند.

 

آیت الله نمازی در ادامه با بیان این که در اسلام حزبی وجود ندارد و اسلام تنها بر دو پایه امامت و امت پایدار است، تأکید کرد: گروه ها و احزاب سیاسی اگر در چارچوب مرزهای جغرافیایی امت باشند و به دنبال پیاده کردن سیاست های اسلام باشند و همه بگویند، خدا، اسلام، مردم، کشور و انقلاب پذیرفتنی است و در این چارچوب هر فردی رییس جمهور شود برای همه پذیرفتنی باشد، اما اگر هر گروه و حزبی بگوید ما ولاغیر، در اسلام چنین حرفی پذیرفتنی نیست.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: اگر همه گروه های سیاسی تنها برای اسلام فعالیت کنند خوب است نه این که وقتی زمان تقسیم غنایم و صندلی ها شد، هرحزب و گروه و تشکلی برای بدست آوردن آن دست به هر کاری بزند.

 

هرچه به انتخابات نزدیک تر می شویم ابتدا جدال های لفظی در سایت ها و بعد لشکرکشی در انتخابات شروع می شود

آیت الله نمازی در ادامه با ابراز نگرانی از آینده احزاب و گروه های سیاسی در کشور تصریح کرد: اگر احزاب در چارچوب ارزش های اسلام و انقلاب اسلامی و منافع ملی حرکت کنند دیگر هیچ گونه نگرانی وجود نخواهد داشت.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که اگر کسی بخواهد انقلاب را به سمت خود بکشاند، عامل تجزیه می شود و قبل از انتخابات تنش ها زیاد می شود یاد آورشد: اقداماتی از این قبیل مغایر با اسلام  و تهدید جدی است، لذا تنها راه بازگشت هم اسلام ناب است.

 

آیت الله نمازی یاد آورشد: جوانانی که تازه وارد عرصه سیاسی می شوند، تجربه مسائل سیاسی گذشته را ندارند و این یک تهدید فکری و تحلیل غلط سیاسی است که متأسفانه همه را درگیر خود کرده است.

 

به گفته وی هرچه به انتخابات نزدیک تر می شویم، ابتدا جدال های لفظی در سایت ها و سپس لشکرکشی در انتخابات شروع می شود.  

 

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه ضرورت پاسداری از انقلاب و ارزش های انقلاب اسلامی را با خواص دانست و یاد آورشد: متأسفانه خیلی از خواص هم در دیگ گروه های سیاسی می افتند.

 

جمهوی اسلامی نیاز به ملا و دانشمند دارد

آیت الله نمازی در ادامه خوب درس خواندن را به جوانان دانشجو تاکید کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران نیاز به ملا و دانشمند دارد و ما امروز در دنیا، افزون بر جنگ نظامی و گرم، درگیر جنگ های سیاسی، فرهنگی ، رسانه ای و تبلیغاتی با دشمن هستیم و در عرصه جنگ هم آنچه تعیین کننده است علم است و هرملتی که عالم باشد پیروز است و هر ملتی که جاهل باشد پیاده است و جاهل در رقابت با عالم بازنده است.

 

نماینده ولی فقیه همچنین با اشاره به این که یازده سال از مذاکرات هسته ای ایران با کشورهای 1+5 گذشته است و دشمن هنوز نگران سلاح هسته ای در ایران است در حالی که دشمن خبر ندارد ملت مسلمان ایران سلاحی دارد به نام ایمان به خدا و اسلام و ائمه اطهار که بر همه سلاح ها پیروز است و بر اساس وعده الهی در قرآن، آینده جهان چه بخواهند و نخواهند از اسلام است.  

 

آیت نمازی از جوانان دانشجو خواست تا فکر و ذهن خود را معطوف به خوب درس خواندن کنند و خود را درگیر مسائل زود گذر نکنند و وقت خود را صرف مسائل علمی کنند و از دیگران در مسائل علمی سبقت بگیرند و در این راه سلامت و صداقت و پاکی خود را حفظ کنند و در جوانی خود را آلوده به گناه نکنند.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان تأکید کرد: عامل موفقیت جوانان علم و پاکی است، لذا ارتباط خود را با علما و فضلا حفظ کنید و تحت تأثیر پرفسور و القاب دیگر نباشید که مسیر اصلی، مسیر ولایت است.

 

شایان ذکر است، در این دیدار مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه کاشان گزارشی را از وضعیت دانشگاه کاشان ارائه کرد./1307/پ201/ج 

ارسال نظرات