۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۲۵۰۲۱۵
نماینده ولی فقیه در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری:

ائمه جماعت فرهنگ درختکاری را در کشور ترویج دهند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری خواستار فرهنگ سازی در امر درختکاری شد و گفت: ائمه جماعت باید با بهره‌مندی از آیات قرآن کریم و روایات اهل ‌بیت(ع) در بیان اهمیت حفظ و حراست از منابع طبیعی و نیز ترویج فرهنگ درختکاری اهتمام جدی داشته باشند.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمصطفي طباطبايي نژاد، مسؤول حوزه نمايندگي ولي فقيه در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی طباطبایی نژاد، مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در همایش پیام‌های فاطمی به رسولان فاطمی ویژه ائمه جماعات مساجد استان قم که پیش از ظهر امروز از سوی ستاد تفسیر حوزه علمیه در اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، به بیان مبحث انفال و شناخت انفال پرداخت.

 

وی با بیان این‌که انفال همان منابع طبیعی و ملی هستند، گفت: هر آن‌چه که منبع طبیعی باشد، انفال است اما برخی از انواع انفال همچون ارث بدون وارث جزو منابع طبیعی نیست.

 

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با بیان این‌که بخشی از انفال و منابع طبیعی در اختیار وزارت نفت و وزارت نیرو قرار داده شده است، عنوان کرد: حدود 83 درصد مملکت انفالی هستند که با هدف نگهداری، آباد سازی و توسعه جنگل‌ها و مراتع در اختیار وزارت جهاد کشاورزی است.

 

وی با بیان این‌که وزارت جهاد کشاورزی تنها وزارت خانه‌ای است که نماینده ولی فقیه دارد، عنوان کرد: چنانچه مردم به خوبی با اهمیت انفال عمومی آشنا باشند و در آبادانی و توسعه آن‌ها مشارکت کنند،‌ خود آن‌ها به خوبی از جنگل‌ها و مراتب حفاظت می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی نژاد با بیان این‌که انفال برای همه مردم است و سود آن می‌بایست عائد همگان شود، خاطرنشان کرد: آباد کردن انفال عمومی نیز وظیفه مردمی است که از آن استفاده می‌کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 8 هزار نوع گیاه دارویی وجود دارد که بسیاری از آنان به کشورهای خارجی صادر می‌شود؛ این داروهای گیاهی که بخش قابل توجهی از آن‌ها در انفال عمومی قرار دارند، باید در راستای سلامت جامعه به کار گرفته شوند.

 

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با بیان این‌که کاشت درخت توت در جنگل‌ها و مراتع بسیار ارزشمند است، عنوان کرد: میوه این درخت به صورت تازه و خشک مصرف می‌شود و فواید بسیار زیادی هم دارد؛ همچنین کسی مانع استفاده سایرین از میوه آن نمی‌شود؛ برگ آن نیز برای کرم ابریشم و مقابله با آلودگی هوا مفید است.

 

وی با بیان این‌که طبق قانون درخت میوه‌ای که در نوافل کاشته می‌شود، تا زمان خشک شدنش به هیچ وجه قطع نخواهد شد، اظهار داشت: گیاهی وجود دارد که در مناطق کویری می‌روید و چوب میانی آن بسیار بهتر از چوب درخت برای ذغال و افروختن آتش است که باید پرورش و استفاده از این گیاه فرهنگ سازی شود.

 

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در پایان گفت: ائمه جماعت استان باید با بهره‌مندی از آیات قرآن کریم و روایات اهل ‌بیت(ع) در بیان اهمیت حفظ و حراست از منابع طبیعی و نیز ترویج فرهنگ درخت کاری اهتمام جدی داشته باشند./997/پ202/ی

ارسال نظرات