۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۲
کد خبر: ۲۵۰۴۰۶
امام جمعه شهر کوشک:

ولایت مداری مهم‌ترین جنبه الگویی حضرت فاطمه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمدی گفت: مهم‌ترین جنبه الگویی حضرت زهرا، ولایت مداری و دفاع از عهد الهی که همان ولایت است بود و در این راه از جان خویش نیز گذشتند.
شهادت حضرت زهرا (س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام حسین محمدی امام جمعه شهر کوشک در مراسم سوگواری شام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) که در مسجد جامع نجف آباد برگزار شد، داستان های قرآن را از مصادیق سبک زندگی بیان کرد و گفت: آیات قرآن به ویژه داستان های انبیای الهی سراسر اسوه و الگو برای شیوه زندگی سالم است.

 

وی با بیان اینکه اسوه در آیات قرآن برای عبرت آموزی و قرار دادن الگو برای زندگی مطرح شده است، افزود: خداوند در آیات فراوانی به این نکته اشاره کرده است که این داستان ها برای عبرت آموزی شما بیان شده است و در آیات فراوانی انبیا را معرفی کرده و داستان زندگی آنها بیان شده است.

 

حجت الاسلام محمدی در ادامه بیان داشت: تعبیر انبیا به اسوه و الگو تنها برای دو نفر از انبیای الهی بیان شده است که یکی از آنها حضرت ابراهیم(ع) و دیگری حضرت محمد(ص) است که هر کس جوینده راهی می تواند با تمسک و الگوگیری از سیره و روش این ایشان به زندگی واقعی و الهی برسد.

 

وی نامحدود و بی منتها بودن را از ویژگی های الگوهای قرآن و الهی بیان داشت و افزود: بعد از انبیای الهی، ائمه معصومان هستند که بهترین الگو و اسوه برای زندگی و رسیدن به مقصد والای انسانی می باشند و گروهی بر این تصورند که این الگوها به مرور زمان ویژگی الگوپذیری خود را از دست می دهند.

 

امام جمعه شهر کوشک شناخت سبک زندگی فاطمی را یکی از الگوهای سبک زندگی اسلامی برشمرد و گفت: امام خمینی در توصیف حضرت زهرا این گونه بیان داشتند که فاطمه زنی بود که اگر مرد بود، نبی بود و این بانوی بی مانند تاریخ یک واژه بی منتها است که برای همیشه تاریخ الگو است و هیچ زمان و مکانی و تاریخ مصرفی ندارد.

 

وی در ادامه درباره جنبه های الگویی حضرت فاطمه(س) بیان داشت: تربیت فرزندان یکی از جنبه های الگویی حضرت زهرا است که با تربیت فرزندانی چون امام حسن و امام حسین(ع) عالمی را تغییر داد و باید از سیره این بانو روش تربیت را بیاموزیم.

 

حجت الاسلام محمدی همسرداری را از دیگر جنبه های الگویی حضرت فاطمه برشمرد و افزود: زمانی که حضرت رسول(ص) از حضرت علی(ع) درباره فاطمه سوال کرد، حضرت فرمود، فاطمه بهترین یاور برای بندگی خدا است.

 

وی در ادامه بیان کرد: جوانان امروز باید با الگوگیری از سیره ائمه معصومان بدانند زن و شوهر باید همدیگر را در رسیدن به خدا یاری کنند و دو بال برای عروج و صعود به کمالات الهی باشند و این نوع تفکر است که باعث رشد زندگی و رسیدن به آرامش خواهد شد و تا زمانی که با دید مادی به ازدواج پرداخته شود، آمار طلاق هر روز بالاتر خواهد رفت.    

 

امام جمعه شهر کوشک با اشاره به جنبه عبادی حضرت فاطمه زهرا افزود: الگوگیری از سبک زندگی عبادی حضرت فاطمه یکی دیگر از جنبه های شخصیتی حضرت است و نحوه شناخت عبادت حضرت که با تمام وجودش در هر حالی در محضر خدا بود، بهترین الگو برای عبادت است.

 

وی بالاترین جنبه الگویی حضرت فاطمه را ولایت مداری حضرت بیان کرد و گفت: دفاع همه جانبه و با تمام وجود از ولایت و امام زمان وقت، مهم ترین بعد شخصیتی حضرت فاطمه است که با شیوه های مختلفی بعد از وفات پیامبر اکرم(ص) به دفاع از حضرت علی(ع) پرداخت.

 

حجت الاسلام محمدی یادآوری غدیر و دستورات پیامبر درباره ولایت حضرت علی با حضور در خانه مهاجرین و انصار از جمله راه های دفاع از ولایت بیان داشت و افزود: گریه های حضرت که ایشان را به عنوان یکی از بکائین تاریخ شمرده اند که بخشی از این گریه ها، گریه سیاسی برای بیداری مردم از خواب غفلت و فراموشی غدیر بود.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: خطبه فدکیه که نه برای دفاع از مال دنیا، بلکه هدف دفاع از حاکمیت اسلامی و دینی و معرفی غاصبان بود و وصیت حضرت به تشییع جنازه شبانه و عدم شرکت عهدشکنان در مراسم ایشان، از دیگر راه های دفاع از ولایت حضرت بود که تمام وجود خود را در این راه نثار کرد.  

 

حجت الاسلام محمدی در پایان گفت: نباید به زندگی و سیره ائمه معصومان نگاهی عتیقه ای و موزه ای داشته باشیم و باید تمام مراحل زندگی فاطمه برای ما درس بوده و در متن زندگی ما ساری و جاری شود./1306/پ202/ب4

ارسال نظرات