۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۲۵۰۴۹۸
رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

پروژه دانش نامه سیره اهل بیت در دست اقدام است

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان این که تک نگاری کار آحاد محققان و حوزویان است اما کارهای بزرگ و پروژه های سنگین درباره کتب فقها باید از سوی پژوهشگاه و مرکز احیای آثار اسلامی انجام شود، گفت: دانش نامه سیره اهل بیت(ع) در شورای عالی پژوهش طراحی شده و قرار است سالانه چهار هزار صفحه از آن تولید شود.
حجت الاسلام واعظي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام  احمد واعظی رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در مراسم رونمایی از کتاب «موسوعة الشهید الثانی» که پیش از ظهر امروز در سالن همایش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، به ایراد سخن پرداخت.

 

وی در ابتدای سخنان خود گفت: در طول 15 سالی که تألیف موسوعه شهید ثانی زمان برد، کتاب ها و پروژه های بسیار دیگری نیز تألیف و به تحقیق در آمد.

 

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان این که فعالیت های موضوعی درباره فقهای شیعه نیز از سوی مرکز احیای آثار اسلامی آغاز شده و هم اکنون در دست اقدام است، اظهار داشت: یک موسوعه جدید هم به کار خود پایان داده و در دست اقدام برای انتشار است.

 

وی خاطرنشان کرد: دانش نامه سیره اهل بیت(ع) در شورای عالی پژوهش طراحی شده و قرار است سالانه چهار هزار صفحه از آن تولید شود.

 

حجت الاسلام  واعظی تأکید کرد: تک نگاری کار آحاد محققان و حوزویان است اما کارهای بزرگ و پروژه های سنگین درباره کتب فقها باید از سوی پژوهشگاه و مرکز احیای آثار اسلامی انجام شود و در این راستا در حال تلاش هستیم.

 

وی عنوان کرد: طرحی 10 ساله باید در راستای تهیه موسوعه هایی همچون موسوعه علامه حلی برنامه ریزی شود تا افق کار تا 10 سال آینده نمایان و روشن شود./997/پ202/ب4

ارسال نظرات