۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۲۵۰۸۶۹

اعلام آمادگی کامل حماس برای انتخابات و اجرایی شدن توافق آشتی با فتح

خبرگزاری رسا ـ یکی از اعضای ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» اعلام کرد این جنبش آماده برگزاری انتخابات و اجرایی شدن توافق کامل آشتی میان فتح است.
خليل الحيه عضو دفتر سياسي حماس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، خلیل الحیه از اعضای ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» در سخنانی تأکید کرد که این جنبش خواستار برگزاری انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان و شورای قانونگذاری فلسطین است و برای اجرای کامل توافق آشتی آماده است.

 

الحیه در مراسمی برای بزرگداشت 400 شهید منطقه «البریج» غزه گفت: هنگامی که برای آشتی پیش می‌رویم و دولت (توافق ملی) تشکیل می‌دهیم آن را به عنوان مسیر و کلیدی می‌دانیم که آشتی را اجرایی می‌کند اما برای ما مشخص شد خود دولت است که مانع اجرایی شدن آشتی می‌شود.

 

وی افزود: ما خواهان آشتی به معنای شراکت و وحدت ملت و عدم بی‌توجهی هستیم. الحیه در ادامه گفت: شورای مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» نماینده تمام فلسطینیان نیست به ویژه اینکه دو جنبش حماس و جهاد اسلامی که به پیروزی‌های گسترده‌ای در مقابل دشمن صهیونیستی رسیده‌اند، در آن نقشی ندارند.

 

دولت توافق ملی در خردادماه 93 پس از آشتی فتح و حماس تشکیل شد اما عملا برای غزه کاری انجام نداد. محمود عباس (ابومازن) رییس تشکیلات خودگردان فلسطین هفته گذشته اعلام کرده بود اگر حماس به صورت رسمی بیانیه‌ای صادر کند و خواستار برگزاری انتخابات ریاستی و شورای قانونگذاری باشد دستور این انتخابات را صادر می‌کند./994/ب102/د

ارسال نظرات