۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۵
کد خبر: ۲۵۰۹۶۰
حکیم:

از بیان دوستی با ایران ابایی نداریم

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس اعلای اسلامی عراق تأکید کرد که از بیان دوستی و ارتباط با جمهوری اسلامی ایران هیچ ابایی نداریم.
سيد عمار حکيم رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در دیدار جمعی از فعالان رسانه ای این کشور گفت: کسانی که در برابر پروژه مصالحه ملی ایستاده اند، زندگی خود را بر اساس تفرقه انگیزی میان عراقی ها تأمین می کنند.

 

وی بر لزوم تصویب قانون ممنوعیت فتنه انگیزی مذهبی و قومیتی تأکید کرد و افزود: رسانه ها باید توصیه های مرجعیت تقلید را همواره بازنشر کنند چرا که این توصیه ها سند تاریخی انسانی به شمار می آید.

 

حکیم با اشاره به جنگ کنونی نیروهای عراقی با تروریست های داعش برای آزادسازی استان صلاح الدین اشاره کرد و خاطر نشان ساخت که عملیات «لبیک یا رسول الله(ص)» جنگ بازگرداندن کرامت عراق است.

 

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق دوستی با ایران را بسیار مهم توصیف کرد و ادامه داد: ارتباط و دوستی با ایران و سایر کشورهای همجوار از اهمیت فراوانی برخوردار است و از ذکر این دوستی ابایی نداریم.

 

وی رسانه ها را به مسؤولیت پذیری در پرتو شرایط امنیتی و اقتصادی کنونی عراق دعوت کرد و گفت: رسانه ها باید نقش فعالی در همبستگی اجتماعی به ویژه پس از پایان دوران داعش ایفا کنند.

 

بسیج مردمی از فعالیت سیاسی به دور باشد

 

این روحانی عراقی بر لزوم تفکیک میان فعالیت سیاسی و نظامی تأکید کرد و خاطر نشان ساخت: مرجعیت تقلید همواره بر عدم تداخل این دو مساله تأکید ورزیده و اظهار می دارد که بسیج مردمی باید تنها در صحنه جهادی حضور بیابد. از رسانه ها می خواهم فداکاری های نیروهای بسیج مردمی را بیشتر به تصویر بکشند.

 

حکیم از انتساب اشتباهات فردی به بسیج مردمی به شدت انتقاد کرد و افزود: اشتباه یک نفر را نباید به پای همه نوشت همانگونه که اشتباه یک پزشک یا یک خبرنگار را نمی توان اشتباه همه پزشکان و خبرنگاران خواند.

 

وی در پایان اظهار داشت: بسیج مردمی یک پروژه بنای دولت است، پروژه ای که مردان آن در سراسر عراق در حال دفاع از کشور هستند./980/ب901/د

ارسال نظرات