۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۲۵۱۳۶۱
مدیرکل اوقاف کرمانشاه خبر داد؛

تعمیر ۲۳ مدرسه علمیه استان کرمانشاه از محل موقوفه کوثر اهل بیت

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: از محل موقوفه کوثر اهل بیت(ع) و موقوفه مرحوم کرکوکی امسال یک میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان برای تعمیر ۲۳ مدرسه علمیه استان هزینه شده که ۵۰۰ میلیون تومان آن صرف مدارس علمیه خواهران شده است.
مديركل اوقاف كرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب، حجت‌ الاسلام حسینی اراکی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، امروز در مراسم بزرگداشت، واقف خیراندیش مرحوم عبدالاحد کرکوکی که در محل تالار بعث شهر کرمانشاه برگزار شد، بیان کرد: وقف یک پل ارتباطی بین آحاد جامعه است، و افزون بر اینکه یک اقدام خیرخواهانه و احسان ماندگار بوده یک رسانه کامل برای انتقال پیام اسلامی به جامعه است؛ گذشتن از اموال کار ساده‌ ای نیست، بخشش مال اقدامی هنرمندانه است که از سوی واقفان خیراندیش صورت می گیرد.

 

وی با اشاره به شخصیت مرحوم شیخ کرکوکی گفت: وی از واقفان بزرگ اسلام است و 200 سال پیش این وقف را انجام داده اما اثرات و نتایج آن هنوز هم پایدار و برقرار است، موقوفات ایشان به گونه ای است که بعد از دو قرن جوابگوی نیاز امروز جامعه است.

 


حجت‌ الاسلام حسینی اراکی بیان کرد: خرید کتب مفیده، چاپ و نشر قرآن، کمک به دانش‌آموزان بی بضاعت، ترفیع طلاب حوزه علمیه و برگزاری مسابقات قرآنی از جمله نیات وقفی مرحوم کرکوکی است، مدیریت اوقاف استان تلاش دارد اجرای نیات واقفان به نحو احسن صورت پذیرد.

 


وی به اجرای طرح مهر تحصیلی طی سال گذشته و امسال اشاره کرد و گفت: طی این طرح به حدود 10 هزار دانش‌ آموز بسته فرهنگی اعطا شده است، همچنین بن خرید کفش هر کدام به مبلغ 50 هزار تومان به چهار هزار نفر دانش آموز برای عید 94 از محل موقوفه کرکوکی اعطا شده است، که در مجموع  200 میلیون تومان در این زمینه مصرف شده است.

 


حجت الاسلام حسینی اراکی افزود: همچنین از محل موقوفه حاج محمد تقی اصفهانی برای شب عید، بسته های غذایی به ارزش 100 میلیون تومان برای بیش از دو  هزار خانوار بی بضاعت در نظر گرفته شده است. 

 


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در ادامه از ثبت 70 وقف جدید در استان طی امسال خبر داد و گفت: این آمار نسبت به 31 وقف سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است؛ بزرگترین این وقف ها به ارزش 450 میلیارد ریال بوده که در کشور بی نظیر است. 

 


وی در ادامه اظهار داشت: زمانی که مردم عملکرد شفاف در اجرای نیت واقفان را ببینند، برای ایجاد وقف های جدید ترغیب می شوند، دو دستگاه دیالیز  نیز از محل موقوفات کرکوکی به ارزش 140 میلیون تومان نیز خریداری شده که به یکی از بیمارستان ها تحویل داده می شود که استفاده از این دستگاه ها برای بیماران رایگان است.

 


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه به سایر وقفیات نیز اشاره کرد و گفت: از محل موقوفه کوثر اهل بیت(ع) و موقوفه مرحوم کرکوکی امسال یک میلیارد و 720 میلیون تومان برای تعمیر 23 مدرسه علمیه استان هزینه شده است که 500 میلیون تومان آن صرف مدارس علمیه خواهران شده است و این اقدام در کرمانشاه سابقه نداشته و در کشور هم بی نظیر است، هم‌چنین از محل نیات واقفین مساعدت‌های دیگری نیز به حوزه های علمیه صورت گرفته است.

 


حجت الاسلام حسینی اراکی از اعزام 900 مبلغ به نقاط مختلف استان طی امسال خبرداد و گفت: سال قبل 340 نفر اعزام شده و در سال 94 نیز 30 درصد از مبلغان اعزامی بومی استان خواهند بود.  

 


وی هم‌چنین از اجرای کلاس‌های آموزش حفظ قرآن از محل موقوفات خبرداد و گفت: سال قبل هفت هزار نفر  آموزش دیدند  و امسال نیز 9 هزار نفر ثبت نام کردند که در مرحله نهایی به شش هزار و 200 نفر رسیدند. 

 


حجت الاسلام حسینی اراکی از احداث 23 پایگاه درمانی و بیمارستان صحرایی طی امسال از سوی اوقاف خبرداد و گفت: طی جلساتی نیز با معاونت درمان و استانداری مقرر شد بخشی از هزینه نسخ بیماران صعب العلاج به شرط ارائه نسخه از طریق اوقاف پرداخت شود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، گفت: در شش ماهه ابتدایی سال 93 هفت میلیارد و 800 میلیون تومان به منظور تعمیر و احداث حسینیه، مسجد و امامزاده از سوی اوقاف استان کرمانشاه جذب و توزیع شده است و در تلاش هستیم که پنج میلیارد تومان دیگر را جذب و توزیع کنیم که در مجموعا 13 میلیارد تومان جذب خواهد شد که رقم و اقدام قابل توجهی می باشد./967/پ202/ب4

ارسال نظرات