۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۲۵۱۳۹۹
رییس مرکز دفاع از حقوق و آزادی مصر:

حکومت بحرین از گمراه کردن جامعه بین المللی دست بردارد

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز بین‎المللی دفاع از حقوق و آزادی مصر تأکید کرد که حکومت بحرین باید از گمراه کردن جامعه بین المللی دست بردارد.
شوراي حقوق بشر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد عمر، رییس مرکز بین المللی دفاع  از حقوق و آزادی مصر در بیست و هشتمین نشست شورای حقوق بشر در شهر ژنو سوئیس آزادی فوری و غیر مشروط حجت الاسلام شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین را خواستار شد.


وی گفت: مقامات سازمان ملل و نمایندگان سازمان‎های بین المللی که با آنها دیدار می‎کنیم، شیخ سلمان را زندانی عقیده دانسته و محاکمه او را نیرنگ و سیاسی کاری می‎دانند.


رییس مرکز بین المللی دفاع از حقوق و آزادی مصر، ادامه بازداشت شیخ علی سلمان را غیر عادلانه خواند و تصریح کرد: محاکمه چنین شخصیتی که همیشه درپی احقاق حقوق مدنی و سیاسی مردم مظلوم بحرین بوده بر خلاف عدالت اجتماعی است.


وی ادامه داد: محاکمه شیخ علی سلمان نشان دهنده فساد، عدم عدالت دستگاه قضایی بحرین و عدم تعهد به معاهدات بین المللی است.


احمد عمر ادعای دولت بحرین در خصوص اجرای اصلاحات و توصیه‎های کمیته تحقیق به ریاست بسیونی و مصوبات ژنو را بی اساس و غیر واقع دانست و گفت: حکومت بحرین باید از گمراه کردن جامعه بین المللی دست بردارد، زیرا وضعیت حقوقی این کشور نشان دهنده سقوط خطرناک آن است.


وی تصریح کرد: بحرین در نشست کنونی شورای حقوق بشر با انتقاد و فشارهای بیشتری مواجه خواهد شد زیرا اوضاع واقعی بحرین، ناشناخته نیست و موافقت نکردن مقامات بحرینی با سفر گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور شکنجه به منامه به این معنای است که این مقامات به اجرای سیاست فرار از مجازات و به کار گیری شکنجه برضد معارضان ادامه می دهند./994/ب902/د

ارسال نظرات