۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۲۵۱۷۷۴

معرفی آخرین آثار انتشارات آستان قدس رضوی

خبرگزاری رسا ـ چاپ یازدهم «نهج البلاغه» علامه جعفری، انتشار نخستین پیش شماره نشریه تخصصی «آستان کتاب» و معرفی «معمای سنجش هوش» آخرین اخبار به نشر است.
به نشر

 

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، کتاب «معمای سنجش هوش» از مجموعه کتاب های روانشناسی به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) است که بیش از 500 معما برای سنجش قدرت و توانایی ذهنی را مطرح می کند.


هوش توانایی ذهنی است و قابلیت های متنوعی همچون استدلال، برنامه ریزی، حل مساله، تفکر انتزاعی، استفاده از زبان و یادگیری را در برمی گیرد، از این رو مساله هوش به عنوان یک ویژگی اساسی که تفاوت فردی را بین انسان ها موجب می شود، از دیرباز مورد توجه بوده است.


بر این اساس به نشر«انتشارات آستان قدس رضوی» اقدام به معرفی اثری با عنوان «معمای سنجش هوش» کرده است که بدون اغراق یکی از بهترین منابع برای آزمودن هوش افراد است و می تواند قدرت ذهنتیان را در درک و حل موثر مسایل افزایش دهد.


آرش نصیرزاده، مترجم کتاب «معمای سنجش هوش» گفت: این اثر به قلم «جو کمرون» نوشته شده و دکتر احمد زنده دل و حمید هاشمی ویراستاری آن را بر عهده داشته اند.


وی با بیان این که کتاب حاضر حاوی معماهای متنوعی برای سنجش قدرت و توانایی ذهنی افراد است، خاطرنشان کرد: این کتاب در 20 سطح متفاوت طراحی شده که هر سطح نسبت به سطح قبل دشوار تر است.


نصیر زاده ادامه داد: سطح هر معما در کنار صفحه درج شده و مطالب به صورتی هدفمند و جذاب، طراحی شده تا مخاطب را به حل مسایل بیشتر ترغیب کند.


وی برای بهره گیری هرچه بیشتر به مخاطبان کتابش گفت: مخاطبان برای تاثیرگذاری بیشتر از حل کردن تصادفی و بدون برنامه معماها، خودداری کنند. هنگامی که مطالعه هر بخش را به پایان رساندند مجددا بازگردند و با مراجعه به بخش راه حل ها، منطقی که پشت هر معما و پرسش نهفته است را بازیابند.


نصیرزاده اضافه کرد: برای پیشرفت کردن باید الگوی ذهنی معینی را برای حل معماها در نظر بگیرید اما باید توجه داشته باشید که این الگوها تغییر می کنند.


نصیرزاده به مخاطبان این کتاب به عنوان اثری که در بردارنده معماهای سرگرم کننده و تاثیر گذار بر ذهن است، پیشنهاد کرد: عمیق فکر کنید و معما ها را از زوایای مختلف بررسی کنید. در ادامه جدول هایی ارایه می شود که می تواند به شما در حل مسایل کمک کند.


گفتنی است، به نشر از این مترجم، اثر دیگری با همین مضمون به نام «معمای هوش پنهان» را به چاپ رسانده است.


نخستین پیش شماره نشریه تخصصی «آستان کتاب» 
 مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی از طراحی و انتشار نخستین پیش شماره نشریه تخصصی حوزه نشر مجموعه موسسات فرهنگی آستان قدس رضوی با عنوان «آستان کتاب» خبر داد.


جواد محمدزاده مقدم اظهار داشت: این نشریه با هدف معرفی آثار موسسات فرهنگی آستان قدس رضوی و نیز تبیین فضای حاکم بر حوزه نشر کتاب و محصولات فرهنگی در مجموعه آستان قدس رضوی طراحی و تولید شده است.


وی ادامه داد: در این نشریه تخصصی قصد داریم فارغ از انباشتن نکات و مطالب تئوریک، به یاری نظرات کارشناسان و صاحب نظران درون و برون سازمانی، به بررسی آثار شاخص تولید شده در آستان قدس رضوی بپردازیم.


محمدزاده افزود: بر این اساس، سعی شده تا با فراهم کردن بستر اطلاعاتی مناسب، دست اندرکاران حوزه فرهنگ و نشر مکتوب و همچنین فعالان شبکه فروش ملی بر تلاش های موسسات فرهنگی در حوزه نشر واقف شوند.


وی با اشاره به مطالب این نشریه خاطرنشان کرد: «آستان کتاب» در 16 صفحه و قطع رحلی تهیه شده و به موضوعاتی همچون چاپ قرآن ابراهیم سلطان، کارنامه کلی نشر آستان قدس رضوی، دایره المعارف آستان قدس رضوی، اهمیت مرجعیت در یک حوزه خاص، لزوم تجهیز صنعت نشر به علم بازاریابی، افق های فراروی نشر در انتشارات آستان قدس رضویو غیره می پردازد.


مدیرعامل به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) با اشاره به اهمیت کسب نظرات اساتید و پیشکسوتان حوزه انتشارات گفت: در این شماره از «آستان کتاب» نظرات اساتید و فعالان این حوزه همچون محمود آموزگار رئیس اتحادیه ناشران کشور، احمد حاجی شریف معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم سازمان دارالقرآن، محمدحسین صلواتیان تصویرگر و مدیر مسئول مجله کیهان بچه ها، اشعری مدیر پروژه باغ کتاب، حجت الاسلام دکتر سیدعلی دلبری عضو هیأت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی و همچنین سیدعلی کاشفی خوانساری نویسنده آمده است.


محمدزاده مقدم اظهار امیدواری کرد: امید است به نشر بنا به مأموریت های خود بتواند با غنی سازی مستمر این رسانه، وظیفه خود را در برابر «آشناسازی شبکه توزیع ملی» با «ظرفیت های فرهنگی انتشاراتی آستان قدس رضوی» ایفا کند.


وی در ارتباط با گروه مخاطبان و شبکه توزیع این نشریه تخصصی اظهار داشت: کلیه مخاطبان و ذی نفعان حوزه انتشارات، مراکز توزیع کتاب در سراسر کشور، کتابفروشی های سراسر کشور و مشهد، مدیران فرهنگی استان و کشور، مدیران آستان قدس رضوی و همچنین مشتریان فعال به نشر از جمله مخاطبان «آستان کتاب» محسوب می شوند.


«نهج البلاغه» علامه جعفری 
 انتشارات آستان قدس رضوی با چاپ یازدهم کتاب «نهج البلاغه» ترجمه محمد تقی جعفری(قدس سره)، شمارگان چاپ این کتاب را به 51 هزار نسخه رسانید.


نهج‌البلاغه مانند قرآن کریم، کتابی است که نه تنها هیچ گاه کهنه و مفاهیم سرشار و گرانبهای آن با گذشت زمان غیر قابل استفاده برای بشر امروز نمی‌شود بلکه، کتابی مملو از مفاهیم فرازمانی است.


بر همین اساس کتاب «نهج البلاغه» ترجمه محمد تقی جعفری(قدس سره) با استقبال بسیار خوبی از جانب عموم مردم مواجه شده به صورتی که چاپ این کتاب در کمتر گذشت 10 سال از چاپ نخست آن، 11 دوره تجدید چاپ شده است.


در خصوص ویژگی‌های این کتاب می توان از آن به عنوان کتاب زندگی و حتی حاوی مطالب مفید و نکات ظریف مدیریت در زندگی و همچنین ارائه بهترین راهکارها و راه حل ها در مواجه با مشکلات یاد کرد.


یکی دیگر از ویژگی‌های «نهج البلاغه» با ترجمه استاد محمد تقی جعفری توسط به نشر، جامعیت آن است به طوری که مجموعه‌ای کامل از سنت بوده و کوتاه، گویا و عمیق می باشد.


این کتاب گرانبها در قطع وزیری و در تعداد صفحاتی برابر با هزار و 243 به مبلغ 280 هزار ریال در دسترس مخاطبان قرار دارد.


علاقه مندان به تهیه  کتاب های انتشارات آستان قدس رضوی می توانند به نشانی اینترنتی
www.behnashr.com و یا فروشگاه های مشهد و نمایندگی های سراسر کشور مراجعه کنند./1308/ن604/ق

ارسال نظرات