۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۲۵۱۸۷۹
نماینده آیت الله سیستانی تأکید کرد؛

کمک به عراق نباید توهم تسلط بر حاکمیت این کشور را در پی داشته باشد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کربلا بر استقلال و حاکمیت کامل عراق تأکید کرد و افزود که کمک به عراق نباید توهم تسلط بر حاکمیت این کشور را در پی داشته باشد.
حجت الاسلام سيد احمد صافي نماينده حضرت آيت الله سيستاني در کربلا

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد، بر لزوم ارائه خدمات به همه رزمندگان تأکید کرد و گفت: همه ارگان های دولتی و رسانه ها وظیفه دارند پیروزی های صورت گرفته را حفظ کرده، به ارائه خدمات به محافظان کشور پرداخته و توجه ویژه ای به خانواده های شهدا داشته باشند.

 

وی افزود: ملتی که شهید تقدیم کند یک ملت سخاوتمند است و ملتی که به شهدا اهتمام ورزد بیش از سایر ملت ها سخاوتمند به شمار می آید. شهدا راه آزادی را گشودند و آزادگان باید به این مساله توجه داشته باشند و دولت نیز موظف به تحقق مطالبات خانواده های آنان است.

 

حجت الاسلام صافی از از دستگاه های امنیتی، نیروهای بسیج مردمی و رسانه های پاک به دلیل مشارکت در آزادی بسیاری از مناطق اشغال شده تقدیر کرد و فراهم شدن زمینه های لازم برای حضور نخبگان علمی جهت خدمت به کشور را خواستار شد.

 

تغییر هویت عراق غیرممکن است

 

خطیب جمعه کربلا پیروزی بر تروریست ها را صفحه ای روشن در پرونده ملت عراق توصیف کرد و ادامه داد: همبستگی و یکپارچگی میان فرزندان ملت عزیز از اهمیت فراوانی در شکست دشمن برخوردار است چرا که قدرت و شجاعت را میان همه رزمندگان افزایش می دهد. دشمن با استفاده از نقاط ضعف‎مان درصدد ضربه زدن به این همبستگی است اما نباید فرصت مجددی را در اختیار دشمن قرار داد.

 

وی تغییر هویت و تاریخ عراق را در پرتو دفاع نظامیان و نیروهای بسیج مردمی غیرممکن خواند و تصریح کرد: عراقی ها در طول تاریخ مصائب فراوانی را جهت حفظ عزت و کرامت نفس متحمل شدند و خون مردم از گذشته تاکنون بر این خاک پاک جاری می شود. خون گرانبهایی که برای دفاع از عزت و کرامت و مقدسات وهویت ما جاری می شود را با هیچ چیز عوض نمی کنیم.

 

حجت الاسلام صافی خاطر نشان ساخت: فرزندان ما درحال نبردی تاریخی و سرنوشت سازی برای حال و آینده عراق هستند و با خونی که در راه وطن تقدیم می کنند، تاریخ جدیدی را برای کشور می نگارند. ما به وطن و هویت و استقلال و حاکمیت عراق پایبندیم.

 

تاریخ عراق را با خون شهدایمان می نویسیم

 

نماینده حضرت آیت الله سیستانی از ادعای تسلط بر حاکمیت عراق از سوی سایر کشورها به شدت انتقاد کرد و گفت: از همکاری برادران و دوستانمان سپاسگزاریم اما این به معنای کوتاه آمدن از هویت و استقلالمان نیست و حتی نمی توانیم جزئی از اندیشه اشتباه این مسؤولان باشیم.

 

وی در بخش پایانی خطبه های نماز جمعه تأکید کرد: ما تاریخ خود را با خون شهدا و مجروحان جنگ علیه تروریسم می نویسیم و خون قشرهای مختلف ملت درهم آمیخته است. مستندسازی رویدادهای کنونی را با هدف دوری از فراموشی خواستاریم چرا که آگاهی از تاریخ‎ کشور را حق نسل های آینده می دانیم./980/ب901/د

ارسال نظرات