۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۲۵۱۹۰۹

برگزاری سلسله همایش‌های پیوند میان مسجد و جوان در ترکیه

خبرگزاری رسا ـ هر هفته در یکی از مدارس ترکیه همایشی تحت عنوان «پیوند میان مسجد و جوان» به همت دارالافتاء شهر «ارچیش» واقع در استان «وان» ترکیه و اداره کل آموزش ملی این کشور دایر می‌گردد.
سمينار

 

به گزارش خبرگزاری رسا، در راستای سلسله همایش‌های پیوند میان مسجد و جوان، این بار «ضیا آل بایراک»، مفتی شهر ارچیش میهمان دبیرستان فنی این شهر شد.


در این همایش که با مشارکت دانش‌آموزان و جمعی از مسئولان آموزشی برگزار شد، مفتی آل بایراک طی سخنانی گفت: پیامبر اکرم (ص) در تبلیغ اسلام، از قشر پرانرژی جوان که در نوآوری جامعه نقش دارند، به طور گسترده بهره‌مند می‌شد.


وی با اشاره به این که ایام جوانی دوره‌ای بسیار حساس و بحرانی است، گفت: از دیر باز 3 نهاد وجود دارد که حامی جوانان است، این 3 نهاد عبارت هستند از خانواده، مدرسه  و مسجد. اگر این 3 نهاد وظایف خود را به طور پیوسته و به نحو احسن انجام دهند، دارای جامعه‌ای سالم و پویا خواهیم بود.


آل بایراک در ادامه تصریح کرد: یکی از اولین اقدامات نبی مکرم اسلام (ص) در مدینه، احداث مسجدالنبی بود که این مسجد رواق‌هایی را نیز در بر داشت.


این عمل نشان می‌دهد که مساجد باید در کانون زندگیمان قرار گیرد و همگان نیز از این عبادتگاه‌ها بهره‌مند شوند. کودکان و جوانان که سرمایه و امید هر کشوری هستند، ضمن شناخت پیامبر اکرم (ص)، باید تلاشگر و کوشا، دارای هدف و ایده‌آل، با اخلاق و با فرهنگ و قشری فرهیخته و شجاع باشند.


وی در پایان ضمن آرزوی موفقیت و سربلندی برای جوانان از شرکت‌کنندگان این همایش قدردانی کرد./982/د101/ک

منبع: ایکنا

ارسال نظرات