۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۲۵۱۹۱۵

خطیب جمعه نجف توهین مجدد دانمارک به مقدسات اسلامی را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف، طرح دانمارک برای گنجاندن کارکاتورهای موهن به پیامبر اکرم(ص) را در منابع درسی این کشور به شدت محکوم کرد.
حجت الاسلام سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد با اشاره به پیروزی های رخ داده در جنگ علیه تروریست های داعش گفت: تلاش های نیروهای امنیتی، بسیج مردمی، پیشمرگ و عشائر اهل تسنن در جنگ علیه تروریسم ستودنی است. این نیروها در حال آزادسازی روستای بشیر هستند و ان شاء الله در آینده ای نزدیک به موصل خواهند رسید.

 

وی بر لزوم مشارکت سازمان های جهانی خیریه و دولت عراق در بازسازی خانه های تخریب شده تأکید کرد و افزود: از دانشجویانی که برنامه حمایت از نیروهای بسیج مردمی را در استان های مختلف عراق برگزار کرده اند، تقدیر و تشکر می کنم.

 

حجت الاسلام قبانچی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه، پیام الازهر مصر علیه بسیج مردمی را محکوم کرد و خاطر نشان ساخت: این پیام در پرتو برنامه های رسانه ای منحرف صادر شده است و از الازهر می خواهیم به عراق بیاید تا با علما و شهروندان اهل تسنن دیدار کرده و با چگونگی تعامل با آنان آگاه شود.

 

خطیب جمعه نجف ادامه داد: شهروندان و شیوخ عشایر اهل تسنن پیام یاری طلبی به مراجع تقلید می فرستند و از آنان می خواهند که از شر داعش نجاتشان دهند. الازهر باید به توصیه های حضرت آیت الله سیستانی به مجاهدان توجه کند.

 

وی از برگزاری همایش رسانه ای بررسی پدیده های منحرف در نجف اشرف ابراز خرسندی کرد و گفت: فعالان رسانه ای مواضع افتخارآمیزی را به نمایش گذاشته و معاهده حمایت از قداست نجف اشرف را امضا کردند.

 

حجت الاسلام قبانچی درباره درخواست اتحادیه معلمان دانمارک برای گنجاندن کاریکاتورهای توهین آمیز در منابع درسی این کشور، تصریح کرد: دانمارک نباید تحت فشار صهیونیسم جهانی قرار بگیرد. دانمارک بهتر است همزیستی مسالمت آمیزی با مسلمانان داشته باشد چرا که مسلمانان مبلغ همزیستی هستند.

 

وی در پایان اظهار داشت که تروریست ها فارغ التحصیل مدارس افراطی در غرب هستند و نباید آنان را نمایندگان اسلام توصیف کرد./980/ب901/د

ارسال نظرات