۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۲۵۲۰۷۸

مشارکت بیش از 120 روحانی در طرح آرامش بهاری خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از مشارکت بیش از 120 روحانی در برگزاری طرح آرامش بهاری استان خبر داد.
طرح آرامش بهاري حجت‌الاسلام حجت گنابادي نژاد مدير كل اوقاف خراسان رضوي

 

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی صبح امروز در نشست خبری طرح «آرامش بهاری در سوگ یاس نبوی»، محبت مردم نسبت به ائمه اطهار(ع) را سرمایه ای بی بدیل خواند و گفت: از جلوه های این محبت و باور قلبی، میل به حضور در حرم های مطهر و اماکن و بقاع متبرکه در مهمترین لحظات زندگی از جمله تحویل سال نو است.

 

وی افزود: در پاسخ به این موج خودجوش، ویژه برنامه آرامش بهاری در امامزادگان و بقاع متبرکه کشور از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه پیش بینی شده است.

 

حجت الاسلام گنابادی نژاد اظهار کرد: با توجه به مصادف شدن ایام نوروز با شهادت حضرت فاطمه(س)، امسال دو طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی ادغام شده و با عنوان «آرامش بهاری در سوگ یاس نبوی» از 28 اسفند تا 14 فروردین ماه در 144 بقعه متبرکه برگزار خواهد شد.

 

برگزاری مراسم تحویل سال در 54 بقعه متبرکه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تصریح کرد: مجموع اقدامات و برنامه های این طرح در دو بخش فرهنگی و رفاهی( اعم از اسکان موقت در 59 بقعه، اسکان اضطراری روزانه 16 هزار زائر در بیست حسینیه مشهد، ایستگاه های صلواتی در 26 بقعه وغیره که با حضور 1800 تن از خدام و اعضای هیأت امنای بقاع متبرکه انجام می شود) پیش بینی شده است.

 

وی با بیان این که در 54 بقعه متبرکه مراسم تحویل سال برگزار می شود، ادامه داد: فعالیت های عمرانی جاری بقاع نیز به منظور خدمات رسانی هر چه بهتر و رفاه حال زائران در ایام نوروز تعطیل می شود.

 

حجت الاسلام گنابادی نژاد با اشاره به برگزاری مراسم سخنرانی در 93 بقعه و مراسم قرائت ادعیه کمیل، توسل و سمات در 102 بقعه، یادآور شد: 30 خیمه معرفت نیز به منظور ارائه مشاوره و پاسخ به شبهات دینی در بقاع متبرکه استان برپا خواهد شد.

 

مشارکت 122 روحانی در برگزاری طرح آرامش بهاری

وی با اشاره به مشارکت 122 روحانی در برگزاری طرح آرامش بهاری در سوگ یاس نبوی، گفت: اقامه نماز، مشاوره خانواده و پاسخ به مسائل شرعی و اعتقادی از خدمات روحانیان در این طرح خواهد بود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود:  سوگواره یاس نبوی همزمان با سراسر کشور در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در بقاع متبرکه استان برگزار خواهد شد.

 

وی ضمن پیش بینی حضور 10 سخنران شاخص و کشوری در بقاع متبرکه استان، گفت: ویژه برنامه اختصاصی کودک و نوجوان با عنوان «خورشید و ستارگان» با حضور حجت الاسلام راستگو نیز در برخی بقاع متبرکه اجرا می شود.

 

مسابقه «نامه ای برای تو» ویژه زائران غیرایرانی بقاع متبرکه

حجت الاسلام گنابادی نژاد، برگزاری مسابقه «نامه ای برای تو» برگرفته از نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی ویژه زائران غیرایرانی بقاع متبرکه، برگزاری مسابقات روزانه در 46 بقعه متبرکه، برپایی غرفه عفاف و حجاب در 16 بقعه، برگزاری مراسم عزاداری دهه فاطمیه در 38 بقعه و نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی در 16 بقعه را از دیگر برنامه های نوروزی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی عنوان کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: در ایام برگزاری طرح «آرامش بهاری در سوگ یاس نبوی»، هر یک از مسؤولان اداره کل اوقاف معین یکی از بقاع متبرکه خواهند بود.

 

ثبت 256 وقف جدید در استان طی سال93

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی همچنین از ثبت 256 وقف جدید در سال جاری خبر داد و افزود: پس از عزاداری سیدالشهداء(ع)، بیشترین وقف ها مربوط به مساجد و حوزه های علمیه است./930/پ202/ب5

 

ارسال نظرات