۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۲۵۲۳۰۹
کارشناس دینی:

قرآن انسان را از گمراهی خارج می‌کند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس دینی گفت: آیات سوره دهر و کوثر در شأن حضرت زهرا(س) نازل شده است و مهم ترین آیه در شأن ایشان آیه تطهیر است که به منزلت والای دخت پیامبر(ص) اشاره دارد.
حضرت فاطمه زهرا(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام داود رمضانی، کارشناس دینی، دوشنبه شب در مراسم عزاداری ایام فاطمیه در جوار مضجع نورانی حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع) در روستای دارالسیاده علوی کاشان با اشاره به این که قرآن مایه رحمت و برکت است، گفت: خداوند قرآن را نازل کرد تا مردم را از ضلالت، بدبختی و گمراهی نجات دهد.

 

وی افزود: در زمان جاهلیت سنت های اشتباهی مانند زنده به گور کردن دختران در بین مردم وجود داشت و افرادی که صاحب دختر می شدند در بین مردم خجل بودند و دختر خود را زنده دفن می کردند.

 

حجت الاسلام رمضانی با اشاره به این که در حال حاضر نیز سنت های اشتباهی در بین مردم رواج دارد، گفت: خداوند در قرآن گفته است که ما بر اساس مشیت خود به برخی پسر و برخی دختر می دهیم، از این رو باید ما تابع امر خدا باشیم.

 

این کارشناس دینی گفت: سه فرزند پیامبر اسلام(ص) به نام های ابراهیم، طیب و قاسم در سن کودکی از دنیا رفتند که برخی با جهالت خود پیامبر(ص) را ابتر یاد می کردند و نسل پیامبر(ص) را تمام شده می دانستند.

 

وی ادامه داد: اما خداوند فرزندی به نام حضرت فاطمه زهرا(س) به پیامبر(ص) عطا فرمود که 350 آیه از قرآن در شأن آن بزرگوار نازل شده است.

 

وی افزود: آیات سوره دهر و کوثر در شأن حضرت زهرا(س) نازل شده است و مهم ترین آیه در شأن ایشان آیه تطهیر است که به منزلت والای دخت پیامبر(ص) اشاره دارد و این خود نشان از جایگاه ویژه حضرت فاطمه(ص) نزد خداوند است.

 

وی مراسم چهارشنبه سوری در هفته پایانی سال شمسی را نوعی جاهلیت دانست و یاد آور شد: سیزده به در، در جمهوری اسلامی به عنوان روز طبیعت شناخته شده است و می توان آن را مفید دانست، اما برخی موارد که حول آن انجام می شود در شأن یک مسلمان نیست.

 

حجت الاسلام رمضانی با اشاره به این که 29 اسفند سال جاری خورشید گرفتگی جزئی در ایران رخ خواهد داد، افزود: با رخ دادن این اتفاق نماز آیات بر ما واجب می شود که باید به این واجب الهی توجه شود.

 

این کارشناس دینی یاد آور شد: در توجه به مسائل مختلف باید به قرآن و اسلام مراجعه کرد تا از این طریق از خرافات پیروی دوری کرده و از مسیر الهی خارج نشویم./1307/پ

ارسال نظرات